1

Onderwerp: marsepein met structuur: hoe?

Hoi,

ik heb de spiral roller gekregen en ga er nu mijn eerste taartje mee "doen". Maar hoe krijg je de marsepein-met-printje mooi op je taart? Smoothen is er natuurlijk niet bij! Hoe voorkom ik dat het gaat uitrekken en hoe krijg ik het er mooi op als ik er niet te veel aan mag zitten?

Alle tips/ervaringen welkom!

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

Re: marsepein met structuur: hoe?

Ik lees gezellig mee aangezien ik dinsdag voor het eerst zo'n taart ga maken en ik met dezelfde vragen zit.

Dus we wachten even op hulptroepen ........

3

Ik heb als tip gekregen om als de lap op de taart ligt, deze even in de koeling te zetten. Wordt het net wat steviger vang waardoor het niet zo snel vervormt en voorzichtig smootheren, afwerken.

Groetjes, Elly

4 Laatst bewerkt door Domi (10-07-2009 19:13)

Hm, ga ik de volgende keer proberen, maar deze keer was het een DRAMA. Na tig miljoen keer opnieuw kneden en rollen kreeg ik het patroon er niet mooi in, en toen het naar mijn zin was, verdween het bijna geheel bij het op de taart lehhen en afwerken... Ook ging het scheuren...
Nouja, leve de afwerkranden... (zie taartenparade, eerste geboortetaartje)

Liefs Domi

5

Gezien de breedte van deze roller heb ik zelf het idee dat ie vooral geschikt is voor het decoreren van cupcakes en niet zo zeer voor taarten. :S

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

makatralsy schreef:

Gezien de breedte van deze roller heb ik zelf het idee dat ie vooral geschikt is voor het decoreren van cupcakes en niet zo zeer voor taarten. :S

Inderdaad, dat ga ik nu maar proberen in de toekomst.
maar wie weet heeft iemand nog de "gouden tip"...?

Liefs Domi