1

Onderwerp: Hoe kan dit toch.....met mijn biscuit

Ik heb sind de laatste 3 keer iedere keer dat mijn biscuit een beetje (boel) inzakt in het midden.

Wie heeft voor mij de tip want ik vind het best frustie...

Ik mix (met de hand) zeker 12 min. totaal en mijn eitjes zijn echt op kamertemp.

Hier een foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XWCKDGGN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3TUMVBA.jpg

Ik hoop op tips, alvast bedankt

Pluk de dag

2

Re: Hoe kan dit toch.....met mijn biscuit

ik zie geen foto

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Ik ben bang dat je na het plaatsen je foto's uit het album hebt verwijderd, dus ik zie niets.
Als je een grote vorm gebruikt kan een warmte verdeler  in het midden de oplossing zijn om hem gelijkmatig warm te krijgen.
Ik heb ook wel iets over tempratuur opvoeren  gehoord, dat zou je misschien bij de zoekfunctie kunnen vinden.

4

Je foto

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

ja stom, had mijn foto's inderdaad verwijderd uit mijn album(ben er niet trots op)

Hij was wel gaar van binnen, maar de volgende keer zal ik inderdaad dat met de temp langzaam verhogen proberen....in ieder geval bedankt voor de tips.

Voor nu smeer ik het wel dicht met botercreme...wordt een kindertaart, vinden ze vast wel lekker....

Pluk de dag

6

nandadiana schreef:

ja stom, had mijn foto's inderdaad verwijderd uit mijn album(ben er niet trots op)

Hij was wel gaar van binnen, maar de volgende keer zal ik inderdaad dat met de temp langzaam verhogen proberen....in ieder geval bedankt voor de tips.

Voor nu smeer ik het wel dicht met botercreme...wordt een kindertaart, vinden ze vast wel lekker....

dit doe je hopelijk niet met 1:1 botercreme, dat lijkt me niet lekker, kun je beter met de  mix doen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Ga vanmiddag uit mijn werk toch maar een nieuwe taart bakken...kan het niet uitstaan namelijk.

Dan ga ik de temp. dus langzaam opvoeren, en hopen dat dat dan werkt.

groetjes

Pluk de dag

wat ik als beginneling meteen in mijn oren heb geknoopt is dat de temperatuur geleidelijk verhoogd (kan) wordt(en), dit het kapsel ten goede komt.
Dit pas ik altijd bij mijn oude gasoven toe en het werkt!!
Misschien werkt het ook voor jou?

Arnhems Meisje 2008

9

Even ter info....heb net een nieuwe gemaakt en de temp. geleidelijk omhoog gebracht en het kapsel ook gewoon 5 min. langer in de oven laten staan.

En jawel hij kwam er perfect uit. goede hoogte en lekker strak....Helemaal blij kan ik toch een mooi taartje afleveren, als ie af is zal ik em laten zien in de taartenparade.

thanks allemaal

Pluk de dag

10

Gelukkig ben ik niet de enige met deze frustrerende problemen. Ik dacht al dat het misschien aan het glutenvrij meel zou liggen maar niet dus.
In het glutenvrij kookboek staat dat ik de biscuit 20 - 25 min moet laten bakken op 175 graden. Dan is dat ding dus niet gaar. Fijn om te weten dat het ook inzakt als het niet goed gaar is.

Groetjes!
Suzanne