1

Onderwerp: Wat doen jullie onder de taart??

Hoi allen,
Ik ben nog maar een paar maandjes bezig met taarten maken en heb tot nu toe alleen voor mezelf taarten gemaakt. Nu heb ik voor volgende week een opdrachtje van een collega. Ik ga een dorataart en barbapapataart maken voor haar dochter.
Maar wat zetten jullie onder de taart. Ik zie altijd van die mooie versierde ondergronden. Wat gebruiken jullie daarvoor?? Ik heb al wel 2 taartdozen in huis van 32 cm (heb taarten van 30 cm) Maar heb ik nog meer nodig om de taart goed te laten overkomen?
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: Wat doen jullie onder de taart??

Ik gebruik meestal heel stevig karton in de maat van de doos. Mooi inpakpapier er omheen en dan doorzichtig inpakpapier. (wat je ook gebruikt voor fruitmanden of eventueel voor bloemen!)

Probeer het inpakpapier af te stemmen op de taart.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

Ik gebruik ook karton, gewoon van een doos, op maat snijden en dan 2 platen dwars op elkaar leggen zodat het steviger is.

Ja, ook karton met witte plakfolie erover of eerst bekleden met mooi inpakpapier en dan met doorzichtige plakfolie erover.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

dunne MDF plaat die je op maat laat zagen in de bouwmarkt

groeten, Bianca
TAART in huis

6

Post schreef:

Me too.....:Y

7

marliesb schreef:
Post schreef:

Me too.....:Y

Same here!!

1 x karton gebruikt.. nooit meer :nooo
M'n taart gebroken :S

MDF is super sterk en naar verhouding erg goedkoop (0,35 per plankje van 30x30 cm als ik het wel heb)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

krijg nu zelfs van "vaste' klanten de MDF plaat terug... vinden ze zonde om weg te gooien... ;)

groeten, Bianca
TAART in huis

9

hier ook mdf.. karton is niet zo super stevig..
dus een plankje..

10

Ik heb slechts 1 mdf plaatje en ben op zoek naar meer, waar halen jullie deze?

Voorlopig werkt karton ook wel, maar dan moet je inderdaad wel oppassen voor doorknakken.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

11

Bij Praxis rekenen ze geen zaagkosten, daardoor goedkoop. Uit een plaat kun je eventueel meerdere maten laten zagen of voor 1 maat gaan. Plaatjes kosten tussen de

Groet, Jolanda

12

Ik gebruik graag mdf plaatjes. Dat knippen van dat karton gaat ook nog aardig wat tijd inzitten, en in de vriezer wordt hij heel slap.
Meestal krijg ik ze nog terug ook, dus werkt veel sneller en beter.

13

witje75 schreef:

Ik gebruik graag mdf plaatjes. Dat knippen van dat karton gaat ook nog aardig wat tijd inzitten, en in de vriezer wordt hij heel slap.
Meestal krijg ik ze nog terug ook, dus werkt veel sneller en beter.

Ik had er helemaal niet aan gedacht dat kartonnen plaatjes slap zouden worden in de vriezer. Staat er nu 1 taart te wachten in de vriezer voor vlgd week. Toch maar gauw naar de bouwmarkt.
Witje, bedankt dat je dit er nog een bij vermeldde, scheelt mij ws weer heel wat grijze haren.... :lol: :thumb:

14

Hey, thnx voor jullie adviezen. Heb geen tijd gehad om langs de bouwmarkt te gaan, maar wat een supertip voor de volgende keer. Ik heb nu 2 kartonnetjes vastgemaakt aan elkaar en daar pakpapier en folie omheen. Ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat eruit ziet, met taart erop.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

15

Ik zeg altijd als je in de buurt komt wil je dan de onderplaat even afgeven...
Ik moet zeggen tot nu toe heb ik pas 1 plaat niet terug gekregen en dat was ook nog van familie...:lol:

16

Handige tips kom ik zo weten, bedankt!

17

Ik heb jaren geleden veel aan figuurzagen gedaan en gebruikte daar het hout van sigarenkistjes voor. Heb daar dus nog stapels van liggen en dat werkt ook perfect.