1

Onderwerp: Lettertjes

Hoe maken jullie allemaal van die mooie lettertjes op jullie taarten? Is dit alleen maar mogelijk door ze uit te drukken met vormpjes of zijn daar ook andere manieren voor.

Ga namelijk mijn eerste taart maken (zelfstandig bedoel ik) maar alles is zooooo duur en ik ben een arme student:P Dus heb eigenlijk geen zin om voor 1 letterypen 20 euro te betalen. Zijn er dus ook andere manieren voor om mooie lettertjes te creeren?

Alvast bedankt voor de moeite.

2

Re: Lettertjes

Cupcake_Ann schreef:

Hoe maken jullie allemaal van die mooie lettertjes op jullie taarten? Is dit alleen maar mogelijk door ze uit te drukken met vormpjes of zijn daar ook andere manieren voor.

Ga namelijk mijn eerste taart maken (zelfstandig bedoel ik) maar alles is zooooo duur en ik ben een arme student:P Dus heb eigenlijk geen zin om voor 1 letterypen 20 euro te betalen. Zijn er dus ook andere manieren voor om mooie lettertjes te creeren?

Alvast bedankt voor de moeite.

je kunt ook heel makkelijk rolletjes maken van fondant of marsepein en dan de letters zelf maken. De 8 op deze taart heb ik ook zo gemaakt.http://i30.tinypic.com/5vapsx.jpg
verder heb je bij HEMA blikjes met alfabet en ook een met nummers (tenminste die hebben ze gehad) Verder bij Xenos een bakplaat met letters

3

ik zou idd even bij de Xenos ofzo kijken. Heb je misschien niet het mooiste en sierlijkste lettertype maar dan kan je even voort ;) zo ben ik ook begonnen en toen heb ik later tappits gekocht en ik wil binnenkort een ander lettertype. En dat dus pas na 1,5 jaar :)

4

heel erg bedankt!

Dat is idd een goed idee, ga morgen gelijk even kijken bij de xenos / hema! Super mooie taart trouwens!

waar hebben jullie trouwens dat doorzichtige tafelzeil gekocht? Kan niet echt bedenken waar je dat zou kunnen krijgen!

Cupcake_Ann schreef:

heel erg bedankt!

Dat is idd een goed idee, ga morgen gelijk even kijken bij de xenos / hema! Super mooie taart trouwens!

waar hebben jullie trouwens dat doorzichtige tafelzeil gekocht? Kan niet echt bedenken waar je dat zou kunnen krijgen!

Bij de blokker en marskramer.
Succes!!!

Groetjes Jos

6

Blokker, DA, :Y

7

Ik heb van Play-doh een letterset gekocht voor 6.99 bij Intertoys. Inclusief de cijfers.

8

Ik heb laatst hier bij het kruitvat een letterset gekocht voor klei , die werkt ook heel goed. Ik weet niet of ze hem nog hebben , het is alweer een flinke tijd geleden.
Bij het uitsteken van letters gebruik ik ook wat tylose door de fondant , dan blijven je letters wat steviger , anders is het nogal moeilijk om ze mooi van je werkblad op je taart te krijgen.
Bij de xenos hadden ze hier ook bakblikken met letters en cijfers erop , maar die zijn wel een stuk groter dan die van de kruitvat. Ik heb verder veel uitstekers voor klei, die werken best goed.

9

Toevallig (nou ja niet helemaal toevallig) liep ik vanmiddag even bij de Xenos binnen. Bij de bakspullen ligt een klein schattig bakplaatjeje met 26 (plastic) letteruitstekers voor