1

Onderwerp: Wat vraagjes..

Ik heb vorige week een taart voor mijn schoonzusje gemaakt, ik gebruik zo'n mat van de ikea om op uit te rollen en dat werkt prima.. Maar wanneer ik er iets heb gemaakt en het even laat liggen zit het helemaal vast geplakt op de mat.. En ik heb ook wel eens geprobeerd om iets te maken van te voren en in een tupperware doos te bewaren maar het bleef dan ook helemaal plakken.. Hoe doen jullie dit?? En gebruiken jullie ook poedersuiker op die mat met het uitrollen?? Ik hoop dat mijn vraag goed staat..

2 Laatst bewerkt door Ottolien (08-07-2009 19:12)

Re: Wat vraagjes..

Je kan de mat beter insmeren met crisco of plantaardig frituurvet als je het wat langer wil laten liggen. Poedersuiker droogt het fondant uit en dan plakt het snel. Crisco maak het wat vetter.

Ik maak puzelplaatjes ook wel eens op bakpapier. Dat is al licht vet en dat trek je er makkelijker onderuit.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door Bakmams (08-07-2009 19:37)

Crisco gebruik ik ook het meest, maar wanneer het erg warm is, zoals vorige week, dan pak ik dus meer poedersuiker. Plakt het niet zo. Of een beetje maizena!
Gewoon op bakpapier bewaren.
Puzzelplaatjes ok op bakpapier en voor gebruik even een 20 minuten in de vriezer. Haal je het plaatje er heel gemakkelijk eraf!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Ik gebruik ook crico zodat het plaatje niet gaat plakken. Ik smeer hiermee een insteekhoes in en daar puzzel ik mijn plaatje op. Verder doe ik sindskort een heel klein beetje tylose door de fondant met dit warme weer, niet te veel zodat het nog zacht blijft en dat werkt ook goed , ik vind het puzzelen nu veel beter gaan. En de fondant blijft er gewoon lekker van , maar net iets steviger zodat je plaatje niet te veel beschadigd met oppakken ;)