1

Onderwerp: vraagje over aardbeienmousse

Hoi Ik wil graag de aardbeienmousse van deze site maken maar nu heb ik een vraagje ,

de 2 dl slagroom is dat al opgeklopte slagroom of is dat de nog vloeibaare variand uit een pakje

2e vraagje hoeveel sap komt er uit een halve limoen ,ik heb een flesje limoensap staan hoeveel moet ik dan gebruiken ???

graag uw reactie

Groet peter   ( een man die graag taarten bakt )

2 Laatst bewerkt door LucyBW (14-07-2009 16:59)

Re: vraagje over aardbeienmousse

voor de mouse = opgeklopte slagroom
limoen = eetlepel, maar beter is je smaak gebruiken.

oh ja en welkom MAN :thumb:

Sorry: tuurlijk wel eerst afmeten met ongeklopte slagroom en dan opkloppen.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

hoi Lucy bedankt voor de snelle reactie ,hier kan ik wat mee ga er weer wat bakken voor komend weekend .

groetjes peter

4

Het is toch 2 dl oftewel 200ml vloeibare niet geklopte slagroom? Eerst 200ml afwegen en dan opkloppen?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

o jeeeeeeeeee nu heb ik twee andwoorden en twee verschillende      wie heeft het goed ?????

ik hoor het wel

peter

6

Peter, ik ga je vraag verplaatsen naar de juiste rubriek. De rubriek: ons kent ons: stel je hier voor is om je voor te stellen aan de rest.

move-------> bakken en vullen

7

IK geloof toch echt, dat je 2 dl slagroom (vloeibaar) moet gaan stijfkloppen. Zo doe ik het in ieder geval althans. En hij is heeeeeerlijk overigens!!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

Ook ik doe altijd 2 dl slagroom die ik daarna stijf klop. De mousse is inderdaad erg lekker...... Heb nu 2 taarten in de koelkast staan met die vulling.

En welkom hier.

Groetjes Elise

9

Ok dan doe ik dat ,bedankt voor de tips .
vanavond gaat hij de oven in en morgen maak ik hem af .Ik zal de volgende keer in de juiste rubriek plaatsen ,was de eerste keer dat ik hier was dus sorry .

10

bedankt voor de tips ,hij was inderdaad heel lekker ,   heb er twee taarten mee gemaakt .heb hem wel een nachtje in de koelkast laten staan en dan was hij goed opgesteven