1

Onderwerp: schoonmaken penseel na sugarflair liquid silver

Ha iedereen,

Ik heb een paar potjes van sugairflair zilververf. Die hoef je dus niet meer aan te lengen, maar kan je gelijk gebruiken. Het werkt een beetje als olieverf en de penselen moeten dan ook goed schoongemaakt worden.

Nu staat er op het potje dat de penselen met rejuvenator spirit schoongemaakt moeten worden. Leuk bedacht, maar zo'n flesje in de webshop is 2,75 voor 14 ml! Dat is wel geschikt om dust mee aan te lengen, maar niet om mee schoon te maken: met die hoeveelheid kan je misschien

Re: schoonmaken penseel na sugarflair liquid silver

hmmz... :think: misschien met een likeur met een flinke hoeveelheid alcohol en daarna nog met water? of met iets anders met veel alcohol, dan is het een beetje vergelijkbaar met de rejuvenator spirit

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik gebruik deze zilververf ook regelmatig. Vind hem ook wel heel handig.
Ik heb alleen ook hetzelfde probleem als jij. Ik weet ook niet hoe ik mijn penseel schoon moet maken :/ Ik lees dus even mee hier voor de gouden tip!

Groetjes Helma

4

Ik heb dat probleem ook gehad en ben daarom direct op de 'dust' overgestapt zoals je al vermoedde.
Die ene keer heb ik mijn penseel met terpentine schoongemaakt maar zelfs dat was nog lastig. Daarna heb ik hem natuurlijk bij de schilderspullen gelegd en niet bij de bakspullen ;-).
Dus ik blijf ook lezen om te horen hoe je het dan wel zou kunnen doen. Het potje dat ik heb is nog lang niet op dus het zou wel fijn zijn om te leren hoe ik het nog kan gebruiken.

5

Schoonmaken met alcohol, deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2205

Maar ik vind zelf nu ook zilverpoeder met alcohol fijner werken...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

proberen met wodka en naspoelen met water?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

inge h schreef:

Ik kreeg het niet voor elkaar met "gewoon" sterke drank in ieder geval...

8

lilo schreef:
inge h schreef:

oei dan moet het wel lekker troep zijn, ik zal eens googlen naar een alternatief voor de verjongerings geest ;)

~enthousiast hobbyist ~

9

Even gesnuffeld maar volgens mij is het probleem dat er echt stukjes zilver inzit.
De spirit is wel alcohol maar inderdaad geen standaard drank versie ;)
Zoek maar eens op iso-propyl, allemaal plastic schoonmaak die je te zien krijgt en de opmerking dat het giftig is.
Dus deze is zo duur denk ik omdat het niet giftig is.

Lilo welke sterke drank was het?
Ik zag namelijk ook een opmerking dat wodka beter werkte dan de iso-propyl versie voor het schoonmaken van een cd'tje.

Marjolein in iedergeval succes met schoonmaken.
--
Food Grade Iso-Propyl Alcohol Rejuvenator Spirit, Use to thin Sugarflair Gold and Silver liquids.

~enthousiast hobbyist ~

10

inge h schreef:
lilo schreef:
inge h schreef:

oei dan moet het wel lekker troep zijn, ik zal eens googlen naar een alternatief voor de verjongerings geest ;)

Een alternatief is er niet echt, deze alcohol is heel sterk en toch voedselveilig.

11

inge h schreef:

Lilo welke sterke drank was het?
Ik zag namelijk ook een opmerking dat wodka beter werkte dan de iso-propyl versie voor het schoonmaken van een cd'tje.

Ik denk ook wodka, want ik had speciaal een klein flesje daarvan aangeschaft om kleurstof mee te verdunnen...
Met cd'tjes is de isopropyl misschien weer te sterk? Misschien tast het dan wel wat aan van de bovenlaag van de cd?

12

heb deze ook, zet het penseel gewoon een tijdje in een klein laagje water met heel veel dreft en dan na een tijdje haal ik hem eruit en kan ik de verf er gemakkelijk afhalen.

13

Alexia schreef:

heb deze ook, zet het penseel gewoon een tijdje in een klein laagje water met heel veel dreft en dan na een tijdje haal ik hem eruit en kan ik de verf er gemakkelijk afhalen.

dat is misschien dan nog wel het beste idee! Ik ga het meteen proberen! Laat jullie wel weten hoe het afloopt..

14

Whahaha, ik probeer net de penselen in kwestie te vinden, maar kon ze maar nergens vinden. Blijkt dat mijn man de vieze penselen in de afwasmachine heeft gedaan nadat ik ze gebruikt had. En wat denk je? Geen SPOORTJE meer van de verf. Helemaal als nieuw! Dus voortaan weet ik het wel: gewoon even in de afwasmachine. De tip van Alexia met afwasmiddel zal waarschijnlijk dus ook wel werken.

15

;) nou kijk, probleem opgelost :D

16

Ik doe ze ook altijd in de vaatwasser. Top!!!!!!!!!

Volg je hart...want dat klopt!

17

Heb je dan niet de kans dat het omhulsel van de penseelharen gaat roesten?

18

Sansan schreef:

Heb je dan niet de kans dat het omhulsel van de penseelharen gaat roesten?

Bij mij is dat niet het geval.....

Volg je hart...want dat klopt!

19

ik heb ze ook al een paar x in de vaatwasser gestopt!
en als ze gaan roesten koop ik wel weer nieuwe bij de action.

20

Ik gebruik ook gewoon dreft en dat gaat gemakkelijk en is goedkoper....:Y

21

ik heb hem in de week gezet met een flinke scheut dreft(gisteren avond) nu haal ik hem eruit vanmorgen en schoon was het kwastje weer.

Avalon's magical cakes

22

ik vergeet ze meestal om meteen schoon te maken, en dan krijg je zo'n harde klomp haren, toch krijg ik dat on de warme kraan en door ze te 'draaien' en de haren te kneden tussen je vingers weer helemaal schoon!