1

Onderwerp: Zelfgekleurd marsepein dat scheurt...

Had zelf marsepein gekleurd met Sugarflair Paste Mint Green. Had het naar mijn idee goed doorgekneed en toch scheurde het telkens bij het uitrollen. Het gekke is dat ik daar bij de voorgekleurde marpsein van Funcakes helemaal geen last van heb. Tips??

2

Re: Zelfgekleurd marsepein dat scheurt...

heeeeeel goed doorkneden... heel af en toe scheurt een heel klein stukje als ik hem te dun uitrol.. maar te dik is ook niet lekker...

groeten, Bianca
TAART in huis

3

Ik heb dat altijd met gekleurde fondant, als ik hem gekleurd koop heb ik dat niet.....

4 Laatst bewerkt door MirandaB (08-07-2009 19:55)

marliesb schreef:

Ik heb dat altijd met gekleurde fondant, als ik hem gekleurd koop heb ik dat niet.....

Nee, bij de voorgekleurde marsepein van Funcakes heb ik idd ook geen scheuren. Maar als je zelf kleurt kun je veel meer kleuren maken. Dus zou ik nu voor altijd veroordeeld zijn tot Funcakes?:think:

5

misschien even een dagje laten liggen? want van al dat kneden wordt het misschien wat te warm en te soepel.

6

Ik had het afgelopen zondag gekleurd en in een afgesloten bakje gedaan. Gisteren voor gebruik goed doorgekneed. Bedenk me nu dat de marsepein er heel glanzend uitzag toen ik het uit het doosje haalde. Misschien was dat het probleem...

7

ik heb het altijd als het wat warmer is dus waarschijnlijk komt het dan idd omdat je het meteen vanuit het bakje verwerkt hebt.