1

Onderwerp: Wat is JOUW manier van rozen maken?

Ben benieuwd wat jullie manier is van rozen modelleren/spuiten. Er zijn verschillende manieren om rozen te maken en vraag me af welke manier het beste is (dus waar de meeste voor gaan). Is dat rondjes uitsteken en draaien? Is dat spuiten?

Kortom; vertel :)!!

2

Re: Wat is JOUW manier van rozen maken?

ik kan niet spuiten, dus rondjes

3

Hangt ervan af hoe groot ze moeten. Als ik kleintjes wil gebruik ik rondjes en rol ik ze op, iets groter maak ik met uitstekers (blossom and roses plunger cutters), en nog groter neem ik een bal marsepein, die rol ik tot een worstje, snij ik in 11 stukjes. Dan maak ik een kegeltje, het eerste blaadje maak ik van 2 stukjes (goed platdrukken tussen een bakpapiertje), die doe ik er dan omheen, en dan vervolgens worden alle andere stukjes ook platgedrukt tot blaadje en erhoverheen gedaan (elke keer een klein stukje overlappen)
Spuiten kan ik ook niet.

Er zit bij mij enorm veel tijd in het maken van rozen. Ik rol fondant uit, steek er rondjes uit lap de rondjes in een rij half over elkaar heen en ga het vervolgens oprollen en probeer dan zo de roos in vorm te brengen. Nou zag ik net een filmpje op Youtube waarbij iemand ze ging spuiten (uiteraard iemand met jarenlang spuitervaring hahaahhhaha) maar binnen no time had ze een prachtige roos op een bloemnagel.

Dat wil ik dus ook :/

5

Als ik marsepein gebruik: de PP methode (ongeveer zoiets als Kaartje beschijft), bij fondant de methode zoals hier ooit eens op het forum beschreven met die lepels. Gaat bij allebei nog heel wat meer tijd in zitten ;), maar het resultaat is wel heel mooi. Gewoon v

6

Ik maak ze net als Kaartje. Het ligt er dus aan hoe groot ze moeten worden...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Ik heb voor mijn eerste taart roosjes gemaakt met deze methode: http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

Dit was het resultaat: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=55893

Ik vond het niet zo heel moeilijk en als je er een beetje inzit, gaat het best snel. Het is ook redelijk fool proof en ze zagen er best mooi uit (voor een eerste keer) al zeg ik het zelf. Ik zou het de volgende keer gewoon weer zo doen. Maar dan met flower paste, want ik had gewoon fondant gebruikt en dat werd een beetje korrelig...

8

Ik kan ook niet spuiten, helaas...  Ik maak ze dus ook altijd gewoon door rondjes uit te steken en die in elkaar te draaien. Maar nu ik dat filmpje van Idril zie, ga ik dat 's proberen; ziet er mooi uit!!  Bedankt Idril!!

Kan nog helemaal geen roosjes maken :(
Maar ga het zeker leren
28 sep heb ik (als alles door gaat) een work shop roosjes en vlinders spuiten dus.........

(kan al haast niet wachten) ;)

10

Ik heb eerder zowel roosjes met royal icing gespoten

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Kitchen_Queen schreef:

Er zit bij mij enorm veel tijd in het maken van rozen. Ik rol fondant uit, steek er rondjes uit lap de rondjes in een rij half over elkaar heen en ga het vervolgens oprollen en probeer dan zo de roos in vorm te brengen. Nou zag ik net een filmpje op Youtube waarbij iemand ze ging spuiten (uiteraard iemand met jarenlang spuitervaring hahaahhhaha) maar binnen no time had ze een prachtige roos op een bloemnagel.

Dat wil ik dus ook :/

Zo maak ik m'n roosjes inderdaad ook.

Ik weet ook over welk filmpje je het hebt en dat wil ik ook kunnen. Ben benieuwd of het net zo mooi word. In ieder geval v

12

Poptie schreef:

Ik kan ook niet spuiten, helaas...  Ik maak ze dus ook altijd gewoon door rondjes uit te steken en die in elkaar te draaien. Maar nu ik dat filmpje van Idril zie, ga ik dat 's proberen; ziet er mooi uit!!  Bedankt Idril!!

Succes :D

Maar hoe doen jullie dat dan met die rondjes in elkaar draaien? Ik heb dat geloof ik nog nooit gezien :think:

13

Idril schreef:
Poptie schreef:

Succes :D

Maar hoe doen jullie dat dan met die rondjes in elkaar draaien? Ik heb dat geloof ik nog nooit gezien :think:

Hier is een how-to van Carin!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17954

14

Ooh bedankt! Dat ziet er heel makkelijk uit. Leuk voor de kleinere roosjes :)

15

Hmm, da's ook een manier ja, allemaal tegelijk oprollen!!

Ik rol ze niet allemaal in 1x op. Ik steek 6-7 rondjes uit, en rol er dan eerst eentje losjes op, waarna ik de volgende rondjes er stuk voor stuk voorzichtig omheen "vouw".

Je krijgt dan dit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJLU6N7X.jpg

Volgens mij heb ik dat eens op tv gezien, iets over koken op Net5 ofzo...?!?!?

16

Die zien er ook lief uit. En ze zijn niet zo 'hoog' als de roosjes uit het filmpje dat ik gepost had. Misschien makkelijk als je ze wat platter op de taart wil hebben. Mooie taart trouwens :)

17

Net als kitchen_queen en Jos

18

ik doe het op 2 manieren. Als ik kleine roosjes wil gebruik ik het rolroosje. Dan rol ik eerst een soort sliertje met mijn vingers, vervolgens rol ik die plat met m'n roller. Dan hoef ik m alleen nog maar op te rollen. De onderkant wat bij elkaar fijnknijpen, en de rozenblaadjes een beetje vorm geven.

De andere methode is met de 5 petal cutter. De methode die Idril al noemde. Heb een setje van 4 verschillende maten petalcutters waarmee je dan verschillende maten roosjes kan maken. Maar kunt er ook nog hele leuke andere bloemen mee maken. Multifunctioneel dus :D (echt een tip om aan te schaffen!)

19

Ik maak mijn rozen blaadje voor blaadje....... :o , behalve de buitenste laag, die doe ik met de 5-petal uitsteker voor de afwerking.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

20

Voor rolroosjes:  http://images.google.com/imgres?imgurl= … 8%26um%3D1

@ Ineke,

helder & handig!

Arnhems Meisje 2008

Ineke, ja erg funny die rozen, maak ze ook weleens, Handig, alleen is het nadeel dat je 5 keer zomeer fondant nodig hebt dan voor een gewone versie :lol:

23

Bolletje pletten, randjes dun maken en dan blaadje voor blaadje om een kegeltje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

24

Pooh schreef:

Bolletje pletten, randjes dun maken en dan blaadje voor blaadje om een kegeltje.

idd ik ook, en dan ook nog in de volgorde 1 blaadje rondom, dan 3 en dan 5. De buitenste iets lager inzetten, dan word ie wat wijder! snappen jullie het nog??!

groetjes,
Marije

h

Arnhems Meisje 2008