Onderwerp: Mijnwerkerstaart?
Voor de 75ste verjaardag van mijn grootvader mag ik een taartje maken. Fijn zou je zeggen, ware het niet dat dit pas mijn tweede taartje wordt.. :-)
(De eerste taart was een barbietaart met zelfgemaakte mmf voor mijn dochtertje van 3. Taartje was behoorlijk gelukt, met wat beginnersprobleempjes zoals scheuren, maar heel erg leuk om te maken. Als ik mezelf overtuigd krijg, zal ik 'm wel eens posten.)
Nu had ik voor mijn grootvader het volgende in gedachten als decoratie: een steenkolenwagentje met een mannetje/mijnwerker erachter die het karretje duwt.
En als kleine boetseersels: een pikhouweel, een mijnwerkslamp, een helm met koplamp.. En steenkool uiteraard. Als ondertaart zou ik dan een biscuit gebruiken.
Een andere mogelijkheid is dat ik het steenkoolwagentje uit cake maak (of misschien biscuit)? Dat kan natuurlijk ook. Het steenkolenwagentje wordt dan oppervlakkig uitgehold en gevuld met iets zwarts (geen drop of anijssnoep, want dat lust hij niet...).
Ik had ook al eens rondgekeken op internet voor puzzelplaatjes, maar veel kleurplaten van mijnwerkers zijn er niet. En het plaatje dat ik zag, lijkt me onwijs moeilijk.
Kunnen jullie mij wat tips geven?
Wat zou voor een beginneling het best haalbaar zijn: boetseren (vind ik wel leuk, maar sinds enkele jaren niet meer gedaan) of die cake in vorm snijden en bekleden?
Waarmee zou ik het wagentje kunnen vullen als ik 'm uit cake maak? Zwarte suikerpasta die ik dan probeer hoekig te maken zodat het net steenkool lijkt?
Nog wat vergeten: ik heb op internet een taart in de vorm van een mijnwerkershelm gevonden, die lijkt me ook leuk en haalbaar om te maken.