1

Onderwerp: strik hoe lang van tevoren?

hai dames,

hoe lang van te voren maken jullie de strik om hem op een taart te doen.
gebruik je dan fondant (met of zonder tylose) of mmf?

ik ga een strik maken in september en wil graag oefenen om te kijken naar de resultaten en ben aan het inventariseren wat ik moet doen .

Be in love with what you have

2

Re: strik hoe lang van tevoren?

ik gebruik nooit tylose in mijn strikken. ik gebruik fondant en/of mmf. een paar dagen drogen is voldoende, maar je kunt behoorlijk oefenen voor september, de mooie bewaar je. je kunt het echt ook heel lang vantevoren maken.

Ik gebruik wel tylose. (en fondant).
De eerste keer niet gedaan, maar de strik wilde maar niet uitharden en bleef inzakken. Met tylose ging het prima. Na een dag waren de lussen goed om in elkaar te zetten.
Je kunt het inderdaad erg lang bewaren.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Wil je op safe dan zou ik fondant met tylose gebruiken. Wordt loeihard. Marsepein zakt na een tijd gewoon weer in ondanks de tylose.

5

Ik had een strik gemaakt met fondant en tylose. Super gelukt! Volgens de tips kon ik 'm gewoon in de kast bewaren. maar na 1 dag was hij ingezakt! En toen was het nog niet zo warm. Ik heb dus papier tussen de lussen gepropt en 'm vervolgens in de koelkast gezet. Na twee weken stond

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

6

bedankt voor de tips dames. ik heb even met restant ene strik en kroon gemaakt. even oefenen en zien hoe het eruitziet morgen.
ben echt benieuwd

Be in love with what you have

7

prettygem schreef:

bedankt voor de tips dames. ik heb even met restant ene strik en kroon gemaakt. even oefenen en zien hoe het eruitziet morgen.
ben echt benieuwd

Heb je een how to van een kroon ergens gevonden?? Die wil ik ook nog eens maken

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd