1

Onderwerp: Botercrememix-marsepein.

Ik heb hier al gelezen dat je als je een taart met marsepein bekleed beter niet kunt afsmeren met de webshop botercrememix.
Dit ivm het water wat er inzit.
Ik vind die botercreme toch wel erg lekker.
Wat zijn de alternatieven?

Ik heb alles eens botercreme gemaakt met
2 delen poedersuiker
1 deel margarine
1 deel roomboter

Dit smaakt lang niet zo lekker als de mix vind ik.

2

Re: Botercrememix-marsepein.

Wat Inge wel eens ergens heeft geadviseerd is verhoudingsgewijs meer boter gebruiken (of was het nou minder water?), dan loop je minder risico.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Botercreme van half roomboter half poedersuiker is wel lekker hoor!. Met smaakje nog beter, bv citroenessence, vanille-essence of saromapoeder...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

ik gebruik altijd meer mix/poedersuiker/boter en minder water en ik heb nooit last met afsmeren.

maar anders is het idd 1:1. Die vind ik persoonlijk niet denderend voor vullingen maar om af te smeren is dat prima.

5

Vorige week heb ik een taart bekleed met marsepein en afgesmeerd met botercrememix. Geen enkel probleem. En ik had voor de botercreme gewoon het recept van het pak gevolgd...

6

Ja ik ook maar deze keer wordt er af gesmeerd voor mijn bruiloft dus tja gokje wagen doe ik liever niet op zo'n dag.

Heb wel ooit een recept gezien met bbr poeder die ga ik eens opzoeken.
Kent iemand die?

7

Ik gebruik deze ook altijd om af te smeren..gewoon met de verhoudingen die op de verpakking staan en ook ik heb geen last van smeltende taarten.

8

Ik smeer altijd af met meringue botercreme. Gaat tot nu toe altijd goed en is erg lekker.

Groetjes, Elly

9

Smeer ook altijd af met de mix, en heb ook nooit problemen. Hou mij ook altijd aan de verhoudingen op het pak!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

10

als je 250 gram roomboter en 250 gram poederuiker mixt met een smaakje erdoor van patidess en dan 10 minuten mixt, dan krijg je een romige creme!
om af te smeren is ie nog best lekker! je doet er toch geen dikke laag op.

11

Ik zou ook een Patidess smaakje er aan toevoegen. En zorgen dat je boter echt goed zacht is en zeker 10 minuten mixen. Zou zeker geen risico nemen voor je trouwdag met bc van de mix!

12

Ik vond afsmeren met de mix ook altijd prima gaan. Tot het een keer niet goed ging.. ;)
Omdat 1:1 ook niet echt beviel, doe ik sindsdien altijd ongeveer de helft meer boter bij de mix. Dus 375 ipv 250 gr boter en dan ong 100 gr extra suiker bij de mix en nog een beetje vanille.

13

Super zeg wat een tips.
Ik ga maar eens wat proberen

14

chantal1980 schreef:

als je 250 gram roomboter en 250 gram poederuiker mixt met een smaakje erdoor van patidess en dan 10 minuten mixt, dan krijg je een romige creme!
om af te smeren is ie nog best lekker! je doet er toch geen dikke laag op.

Ik heb bovenstaand recept ook gemaakt zonder smaakje. Volgens mijn recept moest er nog een lepel kokend water door maar dat ben ik vergeten!!
Naar mijn idee was dat geen probleem!!!!! De smaak was goed, de structuur was goed dus ik denk dat je het water weg kan laten?????
Maar ik ben nog een leek wat taarten bekleden e.d. betreft.

Wie weet of het water in dit recept noodzakelijk is????

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)

15

Jolindi schreef:

Ik heb bovenstaand recept ook gemaakt zonder smaakje. Volgens mijn recept moest er nog een lepel kokend water door maar dat ben ik vergeten!!
Naar mijn idee was dat geen probleem!!!!! De smaak was goed, de structuur was goed dus ik denk dat je het water weg kan laten?????
Maar ik ben nog een leek wat taarten bekleden e.d. betreft.

Wie weet of het water in dit recept noodzakelijk is????

Nee, het is niet nodig. Het zorgt er alleen voor dat de poedersuiker beter oplost zodat het niet zo korrelig meer is. Als je gewoon zo botercreme eet (stel dat je dat heel lekker vindt ;)) dan merk je de poedersuikerkorreltjes wel, maar in de taart heb je daar eigenlijk geen last meer van.

16

ik smeer mijn eigen taarten af met botercrememix, ook taarten die ik weggeef zomaar, maar voor een belangrijke taart gebruik ik 1op1 om het risico weg te nemen, maar daar doe ik vaniliaroma en citroen bij en dan smaakt tie best redelijk!

Met de mix kan het namelijk 100 keer goed gaan en opeens gaat je taart smelten, ik had dat nog nooit gehad tot vorige week, maar kan ook xtra beinvloed zijn door het warme weer!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

17

Ik smeer altijd af met mix. Meestal verander ik de verhoudingen iets:
100 gr mix, 100gr poedersuiker, 100 gr water, 100 gr roomboter, 100 gr margarine.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

18

Ik smeer af met meringue botercreme. Eventueel een smaakje toevoegen:
chocolade, praline, mokka, roomkaas, citroen of frambozen...

Erg lekker!

19

Petra81 schreef:

Ik smeer altijd af met mix. Meestal verander ik de verhoudingen iets:
100 gr mix, 100gr poedersuiker, 100 gr water, 100 gr roomboter, 100 gr margarine.

he dat is toevallig zo doe ik het ook :D

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

20

Wat ik tot nu toe steeds gedaan heb is 250 gr roomboter, 200 gr poedersuiker, een scheutje citroensap en 2-3 eetlepels witte chocoladepasta. Ik vind hem echt super smaken, net het ouderwetse cake-beslag wat ik vroeger altijd op wilde snoepen. En ik heb ook nog niemand gehoord die het niet lekker vond. In feite is het gewoon 1:1 botercreme met wat extra (en een beetje minder suiker i.v.m. de chocopasta).

21

Hoi, ik smeerde in het begin ook altijd af met botercreme gemaakt van de mix, ging altijd goed en was lekker. Tot een keer dat het inderdaad helemaal ging smelten (en het was echt niet warm), zo erg dat de fondant gewoon ging scheuren en van de bovenkant naar beneden gleed. :(
Gelukkig was dat voor ons zelf, maar ik riskeer het niet meer, ik vind het zonde van de creaties.
Sindsdien maak ik ook 1:1 botercreme (roomboter:poedersuiker), 10 minuten mixen en een scheutje citroenaroma en ik vind het dan echt lekker.
(ik gebruik het (nog) niet als vulling, daar gebruik meestal BBR als basis voor)

Bakgroetjes van Marinka!

22

Ik smeer altijd af met de mix, en heb nog nooit problemen mee gehad. Het kan dus wel...

23

ik heb tot nu toe ook al mijn taarten afgesmeerd met mix, en is nog niet misgegaan, maar eens moet de 1e keer zijn, ben ik bang als ik alle verhalen lees

24

Ik vind de meringue botercreme veel lekkerder en zachter van smaak.
Zie recept bij www.tartacadabra.nl
Geen ricico van smelten.

25

Marianne schreef:

Wat Inge wel eens ergens heeft geadviseerd is verhoudingsgewijs meer boter gebruiken (of was het nou minder water?), dan loop je minder risico.

ik dacht dat mirjam op de basiscursus vertelde dat je dan ook de mix van de webshop kunt gebruiken maar dat je er dan geen water bij moest doen.... Klopt dat of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen.

Ik dacht namelijk om gewoon 2 zakken botercrem

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl