1 Laatst bewerkt door Domi (06-07-2009 17:29)

Onderwerp: eerste "echte" puzzelplaatje... tips gevraagd

Ho,

ik ga beginnen aan mijn eerste "echte" puzzelplaatje, tot nu toe heb ik een Pikachu gemaakt uit

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

Re: eerste "echte" puzzelplaatje... tips gevraagd

Dit is precies de reden waarom ik me ga aanmelden voor de workshop puzzelen. Ik heb nog nooit gepuzzeld en wil toch echt even gezien hebben (live) hoe je dat nou doet. En het liefst een gedetailleerd puzzelstuk.

In ieder geval succes meid!

3

Kitchen_Queen schreef:

Dit is precies de reden waarom ik me ga aanmelden voor de workshop puzzelen. Ik heb nog nooit gepuzzeld en wil toch echt even gezien hebben (live) hoe je dat nou doet. En het liefst een gedetailleerd puzzelstuk.

Dat wil ik ook graag, maar deze taart maak ik voor een vriendin enneh... hij moet zaterdag af zijn :).

Ik kijk of ik met de tips van hier vooruit kan, anders plak ik het geheel op een hartje.

En als het echt niks wordt, maak ik er een bloementaart van :) heb ik ook al afgesproken.

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

4

Hoi Domi, ik ga je proberen te helpen, maar heb zelf ook nog niet zo heel veel puzzel ervaring.
De eerste keren heb ik alles gewoon los uitgesneden en met water en penseeltje aan elkaar geplakt. Vond dat niet zo heel stevig op sommige stukken.
tip 1:Wat al wel echt helpt is je plaatje een uurtje voordat hij op de taart moet in zijn geheel in de vriezer te doen. Je krijgt het dan makkelijk van je bakpapiertje af en in zijn geheel op de taart. (door de condens blijft hij ook vanzelf plakken).
tip 2: En inderdaad sommige onderdelen iets groter snijden en dan aan die rand plat maken met een tooltje (ik gebruik gewoon een klei gereedschapje van de kids), zodat je werkelijke maat wel dikker blijft. En het gedeelte wat daar op moet komen snij je niet groter uit, en plak je daar dan zo op.

Bij mij werkt het zo voorlopig nog goed. Deze week ga ik ook voor het eerst een avondje freubelen, en hoop zo ook nog tips op te doen van de experts. Dat is misschien ook een idee. Van elkaar kun je ook veel leren, zonder meteen voor alles een dure workshop te volgen.
Succes, we zien het resultaat graag voorbij komen.

Bakgroetjes van Marinka!

5

Ik heb laatst ook  mijn eerste plaatje gemaakt.En ben er gewoon voor gaan zitten en ben begonnen.
Moet zeggen het ging makkelijk.Stukjes tegen elkaar aangesloten en even met me vinger er over en ze zaten vast.Voor dat hij op de taart ging nog even in de vriezer en hij was prachtig.Zie mijn avater.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.