1

Onderwerp: taartsprieten en rietje

ik heb op het forum gekeken omdat ik graag taartsprieten wil maken maar zie dat je de ijzer in een riet moet doen.
maar ik vraag me af hoe je dit dan weer bedekt..gewoon met marsepein/fondant of een figuurtje erop?

moet je met jet het rietje ook een stukje van marsepein of fondant in je taart doen zodat het stevig blijft?kan je gewoon sieraden draad gebruiken?

Be in love with what you have

2

Re: taartsprieten en rietje

niemand die mij kan helpen?

3

ik heb gewoon een stukje van een rietje afgeknipt, en die boven in de taart gestopt. zo konden de ijzerdraadjes er in 1 x in gedaan worden. wel had ik de draadjes bij elkaar gebonden met plakband. omdat het toch niet in aanraking komt met de taart vond ik dat dat wel kon.

4

Je kunt gewoon sieradendraad gebruiken. Ik duw altijd aan de onder- en bovenkant van het rietje een stukje fondant (onderkant: weet je zeker dat het draad niet in contact komt met de taart. Bovenkant: voor de stevigheid). Als je een klein kruisje in je fondant/marsepein snijdt, kun je dat weer een beetje dichtvouwen als je het rietje erin hebt gedaan. Maar meestal camoufleer ik het toch met een boetseersel, strik oid

5

De sprietjes even inelkaar draaien tot 1 geheel, een klein rolletje m'pein / fondant in het rietje stoppen. Ik camoufleer inderdaad met een extra bloemetje, een paar bolletje oid.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

bedankt voor de reactiesss

7

Als je van te voren al weet waar je het rietje wil hebben,dan kan je 'm al in de taart steken voordat je deze gaat bekleden. ;) Zo doe ik 't meestal.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

8

oh amarie, bedankt voor je tip