1

Onderwerp: dijkje maken?

ik maak eigenlijk nooit dijkjes en stop met de vulling zo'n anderhalve cm van de rand.
maar ik heb ook het probleem dat je bij mij door de marsepein de lagen altijd ziet.
zou het ontbreken van de dijkjes dit ook kunnen veroorzaken?

2

Re: dijkje maken?

Ja, ik vind het zelf, zeker met deze tempraturen en dus zachter wordende en smeltende vullingen, veiliger om een dijkje te spuiten.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Ik stop de vulling ook op een cm uit de rand. Maar smeer dan van buiten af goed af met 1:1 botercreme. Dan zie je de randjes echt een stuk minder.
Je maakt de buitenkant dus weer

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik merk dat ook weleens maar gebruik dan ook graag veel vulling waardoor de lagen verder van elkaar af staan. Bij het afsmeren vul ik de kieren aan de zijkant op en maak ik zo mijn dijkjes zodat de kieren weg zijn en je vulling niet eruit kan lopen.

Groetjes Marlies

5

ik spuit alleen dijkjes als ik een vulling heb waardoor de lagen ver van elkaar afstaan, omdat ik gemerkt heb dat het dichtsmeren van de opening niet voldoende is om het er netjes uit te laten zien als de taart bekleed is.
Ik spuit nu dijkjes met 1:1 botercreme, hier smeer ik nu ook mee af. Bij normale temperaturen gebruik ik meringuebotercreme.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

6

wat is 1:1 botercreme? is dat die mix gewoon volgens recept gemaakt?

7

Nee, 1:1 botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

dank jullie voor de tips. volgende keer dus een dijkje van 1:1 botercreme. en na het vullen en afsmeren een paar uurtjes in de koelkast.

9

ik maak nooit een dijkje. zorg idd ook dat ik uit de rand blijf.
als je dan gaat afsmeren, komt er automatisch een soort dijkje langs je vulling omdat je de randen opvult.
en met een kwartiertje koelkast is de botercreme hard geworden hoor!
wat ga je deze keer maken? :)

10

ha die chantal,

ik ga beginnen aan de mario-verjaardagstaart voor mijn zoontje. Ik dacht eerst aan een stapel, maar iedereen is op vakantie en wij zijn maar met 10 man, dus ik maak maar 1 blanda, maar wel met veel geboetseerde figuurtjes eromheen.