1 Laatst bewerkt door anne-taarten (04-07-2009 12:09)

Onderwerp: Taart met rups en bloemen was de wens van mijn dochter van (bijna) 6

Zo het zit er weer op. Ik was blij dat de site er weer was, want was gisteren bang dat ik mijn favo recepten hier kwijt was.
Maar het is gelukt. Heb 2 taarten voor mijn dochter gemaakt.
Ze had zelf een tekening gemaakt hoe ze haar taart wilde hebben en dat ben ik maar in elkaar gaan knutselen, maar wat moeilijk zeg, met die warmte, dat marsepein uitrollen en fondant was nog erger. Het rolt wel makkelijker uit, maar scheurt ook wat makkelijker.
Maar goed, het resultaat mag er zijn, morgen lekker smullen.
Heb ook voor het eerst roosjes gemaakt op een taart met bokkepootjes vulling en ganache, de andere taart is met aardbeienkwarktaartvulling en verse aardbeien.
Ganache glad krijgen blijf ik trouwens moeilijk vinden, iemand handige tips??

Groetjes Anne

http://94.100.114.188/636200001-636250000/636241301-636241400/636241362_6_ibl0.jpeg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WM67AWEU.jpg

http://94.100.113.222/636200001-636250000/636249401-636249500/636249423_6_DoWt.jpeg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYOFJH8C.jpg

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2 Laatst bewerkt door miranda84 (04-07-2009 12:03)

Re: Taart met rups en bloemen was de wens van mijn dochter van (bijna) 6

mooie taart!

3

ow haha, je had het al gezien:)

4

Die rups taart is leuk zeg,de chocolade ziet er mmmmm uit!

5 Laatst bewerkt door emmy635 (04-07-2009 14:32)

wat een leuke rups hij is echt geweldig

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Hele leuke taarten allebei

7

Wat een schattig rupsje zeg! Een mooi gezellig taartje.

8

Heel mooi gemaakt

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

9

Allebei hartstikke mooi zeg !!!

Groetjes, Conny

10

Rups taart is super en de roosjes zijn ook mooi!!!

11 Laatst bewerkt door Cecie (05-07-2009 13:08)

Mijn man kijtk net mee over mijn schouder en zegt "die is leuk zeg, die rups!"Vooral het tweekleuren effect vind hij heel erg leuk (ik ook trouwens ;) )

Ik laat mijn ganache er altijd redelijk vloeibaar met een lepel oplopen. Dan kan ik het een beetje doseren en verdelen en vloeit het vanzelf verder uit.
Ik heb ook eens gelezen dat je eerst wat dikkere/meer afgekoelde ganache met een paletmes er glad op kunt smeren en dan daarna afwerken met dunnere/vloeibaardere ganache voor de mooie, gladde, glanzende laag. Dat erop smeren is dan vooral voor de bovenkant, bij de zijkanten kun je het het beste er gewoon langs laten lopen en er zo min mogelijk aan komen. Dat geeft het mooiste resultaat.
Ik zet hem ook altijd op het rooster van mijn oven met een vel bakpapier eronder en dan maar druipen ;)

Veel succes de volgende keer!

If life gives you lemons, make lemonade

12

Oke, super bedankt voor de tips Cecie! En dankjullie wel voor het kijken en de lieve complimenten. De taart is vandaag opgegeten. Wel grappig dat mensen dan vragen waar we die gekocht hebben en je vervolgens een bestelling in je schoot krijgt geworpen. Maar ik vind het best lastig om de stap te maken, wanneer doe je het nou voor de inkoopprijs en vanaf wanneer ben je ervaren genoeg om er meer voor te vragen (ik bedoel je steekt er toch ook veel tijd in)
Liefs Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!