1

Onderwerp: Smelt taart

Hi,

Ik ga volgende week de bruidstaart voor mijn broer en zijn verloofde maken. Nu heb ik nog nooit een gesmolten taart gehad, maar ben er nu door deze hitte en natuurlijk het evenement een beetje bang voor dat ie ineens wel gaat smelten. En hoe voorkom ik zweten, want dat zou wel eens het smelten in de hand kunnen werken doordat de buitenkant dan "nat" wordt.

Dus, tips? Het wordt een stapel taart in drie lagen voor 70 personen, bekleed met fondant.

Alvast bedankt!

Mascha

2

Re: Smelt taart

zeker 1op1 botercreme gebruiken en niet de botercrememix.  vervolgens stevige dijkjes spuiten om de vulling niet tegen het fondant te laten komen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Ik gebruik altijd 250 roomboter en 250 margarine op 500 poedersuiker. Met dit weer gebruik ik iets meer margarine. Roomboter zorgt er naar mijn idee voor dat de bc sneller zacht wordt.

Heb net afgelopen weekend mijn eerste bruidstaart mogen maken en wel met 32 graden. Figuurlijk en letterlijk zweten...... 3 laags. Avond van te voren afgemaakt en in de koelkast gezet ( 6 graden) auto half uur vantevoren aangezet airco op hoogste stand. 20 min in de auto en ja hij gaat dan toch zweten.....kun je echt niks aan doen.
De taart op locatie in de koeling en net voor het aansnijden klaar zetten. Het is goed gegaan maar ik had echt zweetdruppels en stress !!
Veel succes. Gr Kiki

o ja ik had ook de ventilator op mijn werkplek gericht.  gr kiki

6

Als je hem uit de koelkast haalt, zal hij absoluut wel wat gaan zweten door het temperatuur verschil. Niet aankomen en evt een ventilator erbij het het gaan vanzelf over.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Fijn dat het nu niet meer zo warm is!!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be