1

Onderwerp: marsepein over

Ik heb net mijn eerste taart aangekleed met marsepein.
nu heb ik nog wel veel over, want ik denk dat ik teveel hebt gebruikt.

kan ik de overgebleven marsepein gewoon bewaren voor een volgende taart, als ik de marsepein gewoon goed opberg?

2

Re: marsepein over

ja hoor prima, huishoudfolie eromheen en in een afgesloten plastic bak op kamertemperatuur wegzetten. Wel eerst de botercreme restjes en kruimel knoeipartijen verwijderen door af te scheuren, en ja wat je daar dan mee doet? :lol:

lekker duurt het langst!

3

de marsepein die in aanraking gekomen is met de botercreme kan je niet lang bewaren, dat gaat echt bederven. Wat je daarmee kan doen is een balletje maken met daari een hazelnootje en dopen in gesmolten chocola. op een sateprikker laten drogen en je heb heerlijke bonbons! en ik heb vaak allerlei kleuren en dat zie je pas als je erin bijt.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

christol schreef:

Wat je daarmee kan doen is een balletje maken met daari een hazelnootje en dopen in gesmolten chocola. op een sateprikker laten drogen en je heb heerlijke bonbons! en ik heb vaak allerlei kleuren en dat zie je pas als je erin bijt.

Wat een leuk idee is dat, dat ga ik zeker eens proberen!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

als je dan er nog een lekker likeurtje door de marsepein doet, wordt het nog lekkerder!! bijvoorbeeld in de rode marsepein aardbeienlikeur!! mjammie

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Chocoholic schreef:
christol schreef:

Wat je daarmee kan doen is een balletje maken met daari een hazelnootje en dopen in gesmolten chocola. op een sateprikker laten drogen en je heb heerlijke bonbons! en ik heb vaak allerlei kleuren en dat zie je pas als je erin bijt.

Wat een leuk idee is dat, dat ga ik zeker eens proberen!

en ook nogeens heel lekker, je kan ze nadat je ze in de chocola heb gedoopt ook nog dippen in nougatine of van die kleurenballetjes

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!