1

Onderwerp: Bolletje echte rozen......

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje, ik ga me eindelijk wagen aan een bruidstaart en daarbij wil ik gebruik maken van echte rozen. Het wordt een tweelaags en nou wil ik dus op op de bovenste waar normaal het bruidspaar staat een bolletje echte rozen plaatsen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen maken en vastzetten en hoeveel rozen ik ong. nodig heb? De bovenste taart is er eentje van 20 cm. Ik dacht mss aan een muffin en de rozen erin steken. Iemand ervaring mee? En moet ik er nog wat aan doen om de rozen zo lang mogelijk mooi te houden??

Groetjess

2

Re: Bolletje echte rozen......

Ik zou een blanda bolletje gebruiken (12cm en meteen een mooie vorm) en dan met cake vullen ipv biscuit. Rozen erin steken idd. Ik zou het trouwens niet meer aansijnden dan. Misschien kun je, als het toch helemaal bedekt is met rozen, beter oase gebruiken.

Hoeveel je nodig hebt, hangt af van de grootte van je rozen. Stel dat je rozen 4cm in diameter zijn, en je gebruikt een blanda van 12cm diameter, dan heb je:

4 x pi x 6 x 6 : 2 = ca. 226 vierkante cm oppervlakte voor je bol. Je rozen zijn ca. pi x 2 x 2 = ca, 12,5 vierkante cm. Dus heb je er ongeveer 226 : 12.5 = 18 rozen nodig.

Uitleg:
De oppervlakte van een bol is de formule: 4 x pi x r x r  (pi is het irrationele getal dat ongeveer gelijk staat aan 3,14159; r is de radius, oftewel de halve diameter). Aangezien je maar een halve bol hebt, deel je hem nog door twee.

De oppervlakte van een cirkel (rozen) is de formule: pi x r x r

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Wow...

Inderdaad wow! Heel erg bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik inderdaad oase ga gebruiken. Kun je dit al in de vorm van een halve bol kopen bij de bloemist en weet iemand misschien hoe duur dit is? Of heeft iemand mss een ander idee van hoe je dit zou kunnen gebruiken? Alvast bedankt

groetjes

5

Je hebt ook glazen buisjes. Deze zou je erin kunnen steken (zelfs in cake) klein beetje water, waardoor de rozen ook nog mooi blijven.

Succes en we zien graag de foto.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

Bij de bloemist kun je soms  plastic buisjes kopen waar je een bloem in kunt steken.
Hier zit soms een rubbertje over zodat het niet lekt.
Wellicht ook een idee om de stengel van de roos in te pakken met natte doekjes en deze weer in de folie. Dan kun je gewoon willekeurig steken.
Houdt de rozen goed koel.