1

Onderwerp: Kringels in het goud...

Ik krijg de opdracht om een taart en muffins te maken met goud decoratie.

Ze willen het taartje versierd hebben met gouden kringels erop. En deze willen ze ook op op de wit geglazuurde muffins.

Hoe krijg ik de "botercreme" goud van kleur om te spuiten?

Gewoon het goudpoeder toevoegen en kan ik hiermee ook op de geglazuurde muffins spuiten?

Merci alvast

Groet
Ester

2

Re: Kringels in het goud...

Goudpoeder door de botercreme gaat niet, zonde van je goudpoeder, je ziet er niks / nauwelijks iets van.

Je zult of krullen van icing moeten verven na het uitharden of m'pein/fondantkrullen dusten met goudpoeder.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

denk dat je met de goldspray een eind komt http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1319

4 Laatst bewerkt door Esterke (01-07-2009 20:51)

Oke dus ik denk dat het verven of dusten wordt. Dusten lijkt mij moeilijk op een witte taart...

Ik denk dat zo een spuitbus meer is voor het grotere werk zoals kroontjes of een hele taart..

5

Ik vind dan persoonlijk nog dat het resultaat mooier wordt als je de icing of de fondant al geel kleurt en daarna met goud dust of verft.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

makatralsy schreef:

Ik vind dan persoonlijk nog dat het resultaat mooier wordt als je de icing of de fondant al geel kleurt en daarna met goud dust of verft.

ja dat klopt dat doe ik ook met zilver.

7

Dusten van je krullen zou ik eerst doen op je werkblad en dan pas op de taart plaatsen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"