1

Onderwerp: koekjes vraag

een vraagje over koekjes, nu zie ik hier niet zoveel koekjes maar hoop dat er iemand is die me kan helpen, ik heb al een paar keer koekjes gebakken met de uitstekers en de koekjes mix van de webshop maar dan krijgen ze een uitgelopen vorm dus niet zo mooi strak meer dan wanneer ik ze uitsteek, weet iemand ofdat ik misschien de vormpjes er omheen moet laten zitten of als ze uit de oven komen meteen weer uitsteken ??? zou zo graag voor de kleinkinderen en als kleine kadootjes koekjes willen gaan decoreren.

groetjes Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

Re: koekjes vraag

heb hetzelfde probleem met de koekjesmix van de webshop, alle koekjes verliezen hun vorm.

Omdat ik de mix toch had heb ik ze daarna nog een keer uitgestoken, dan hebben ze wel weer hun vorm. Ik gebruik die mix echt nooit meer!

Het koekjesrecept van hiernaast (bij recepten) heeft dat probleem niet, dan kan je gewoon bakken en mooie koekjes versieren

3

ik gebruik koopmans koekjes mix en doe daar 60 extra bloem doorheen, dan lopen de koekjes niet uit

4

De koekjesmix is heerlijk, maar inderdaad niet handig voor koekjes die in vorm moeten blijven. Ik ben het met verliefdmeiske eens, het recept bij recepten (*klik*) is super om te decoreren en van de koekjesmix maak je de heerlijkste appeltaart :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ohhh dus als ik het goed begrijp heb ik nu 5 kilo mix voor appeltaart hahaha en moet ik zelf een recept maken voor de koekjes, nu ben ik in ieder geval heel erg blij met jullie en ga eindelijk koekjes versieren. zodat mijn lieve koekjesmonster mannetje elke dag blij gemaakt kan worden, nu nog hopen dat ik er een paar in mijn blik kan bewaren, want het lijkt wel of mensen buiten ruiken dat je aan het bakken bent, steeds heb ik visite die alles weer opeet, zeker als het nog warm is.

dank je wel lieve meiden jullie hebben een oud taartdoosje blij gemaakt.

6

Ik had zelf ook 5 kilo van deze mix en baalde ook als een stekker, ik heb het volgende gedaan.
Gewoon een grote plaatkoek gebakken en dan als ze 5 minuutjes uit de oven zijn uitsteken dat werkt ook redelijk, succes.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

7

he ook een goed idee dat is inderdaad ook minder werk en de kruimels of resten voor de kleinkinderen in een zakje en toch niks weg hoeven gooien, super dank je wel

8

Ik heb vandaag ook koekjes gebakken met de mix, maar ook bij mij liepen ze uit.
Na de eerste lading maar eens gaan zoeken op het forum en helaas was dit een probleem wat meerdere mensen al hebben.
Nu de tweede lading idd maar weer gelijk uitgestoken.
Ik vraag me alleen af waarom de webshop deze mix verkoopt als koekjes mix als je er beter appeltaart van kan maken.
Nu opzoek naar een recept om lekkere koekjes te bakken die niet uitlopen.

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

9

Ik bak mijn koekjes altijd met dit recept en ze lopen niet uit. Ik kan met dezelfde uitsteker fondant uitsteken en dit op de koekjes doen en je ziet bijna geen verschil.
http://i49.tinypic.com/e62lch.jpg

•    200 gr suiker (of 150 gr suiker en 50 gr vanillesuiker)
•    200 gr boter
•    400 gr bloem (niet zelfrijzend)
•    1 ei
•    evt snufje zout     Werkwijze
•    De boter zacht laten worden ( Evt even in de magnetron zetten maar beter is gewoon een paar uurtjes uit de koelkast.)
•    De boter met de suiker mixen, ongeveer 5 tot 7 minuten.
•    het ei bijvoegen en weer mixen
•    daarna de bloem toevoegen.
•    Stil beginnen met mixen en dan mag de snelheid wat omhoog en even de randen afschrapen en terug mixen en dan vormt er zich een bolletje,
•    Het deeg uit de kom halen en inpakken in folie.
•    minstens een uur in de koelkast laten rusten.
•    Uitrollen tot ongeveer 4 a 6 mm.
•    Uitsteken naar behoefte.
•    Koekjes van dezelfde grootte bij elkaar in de oven.
•    zo'n 8 tot 10 minuutjes bakken in de oven op 180° C

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

10

Ik bak mijn koekjes altijd met dit recept en ze lopen niet uit. Ik kan met dezelfde uitsteker fondant uitsteken en dit op de koekjes doen en je ziet bijna geen verschil.
http://i49.tinypic.com/e62lch.jpg

•    200 gr suiker (of 150 gr suiker en 50 gr vanillesuiker)
•    200 gr boter
•    400 gr bloem (niet zelfrijzend)
•    1 ei
•    evt snufje zout     Werkwijze
•    De boter zacht laten worden ( Evt even in de magnetron zetten maar beter is gewoon een paar uurtjes uit de koelkast.)
•    De boter met de suiker mixen, ongeveer 5 tot 7 minuten.
•    het ei bijvoegen en weer mixen
•    daarna de bloem toevoegen.
•    Stil beginnen met mixen en dan mag de snelheid wat omhoog en even de randen afschrapen en terug mixen en dan vormt er zich een bolletje,
•    Het deeg uit de kom halen en inpakken in folie.
•    minstens een uur in de koelkast laten rusten.
•    Uitrollen tot ongeveer 4 a 6 mm.
•    Uitsteken naar behoefte.
•    Koekjes van dezelfde grootte bij elkaar in de oven.
•    zo'n 8 tot 10 minuutjes bakken in de oven op 180° C

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

11

Dat zijn mooie koekjes.
Ik zal dit recept binnenkort eens proberen.
Ik heb wel kunnen oefenen met royal icing. De koekjes waren toch niet mooi gelukt, ik kon er niet zoveel meer aan verprutsen.
Bedankt voor het recept.

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!