1

Onderwerp: Boltaartjes moeilijk te bekleden?

Heb tot nu toe cc's en een paar "gewone ronde" taarten gemaakt. Zie hier vaak van die leuke bolletjes voorbij komen (de bekende van ikea of xenos). Ik vroeg me af of je met bekleden anders te werk gaat dan bij een gewone ronde taart. Heb ik dan ook iets aan mijn smoother of werkt een bolletje weer heel anders? Ik bekleed met marsepein.

2

Re: Boltaartjes moeilijk te bekleden?

Eigenlijk gaat het veel makkelijker, gewoon uitproberen, succes

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

precies dezelfde techniek. Is inderdaad heel makkelijk omdat je bijna geen plooien hebt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Het is inderdaad veel makkelijker, zeker met marsepein (afsmeren vind ik dan wel weer lastig met een bolletje). Gewoon je lap er overheen en met je handen gladstrijken op het bolletje en klaar ben je.
Succes!

5

Afsmeren vind ik makkelijker gaan als ik het bolletje even vastprik met een sateprikker. Dan glijdt ie niet alle kanten op, want vasthouden gaat zo lastig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Zelfs de titel heeft het woord in zich....

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Zelfs de titel heeft het woord in zich....

[MOVE] --> Bekleden

Sorry Marianne, zat zeker te slapen achter de pc gisteren! Dank je voor het verplaatsen.

8

ik vind een boltaartje veel makkelijker afsmeren en bekleden dan een gewone taart. Denk dat het komt omdat de bovenkant smaller is dan de onderkant en daardoor al geen plooien hebt in je marsepein.

Maar wat ze boven ook al zeiden, veel oefenen