1 Laatst bewerkt door elsjepelsje (30-06-2009 17:13)

Onderwerp: cupcakeboeket voor juf

Ik had de bedoeling het te inspireren op een cc boeket dat ik van Koeni had gezien (een prachtig cc boeket). Nu is dit alles nog nieuw voor me. Het bakken van cc en het uitrollen van rolfondant en gebruik maken van simpele uitstekers heb ik redelijk onder de knie....maar zo het maken en modelleren van bloemetjes was toch wel nieuw voor me. Vooral dat ik nog geen idee had van hoeveel tijd ik daar nou zou in steken. Had ik toch wat onderschat....(drie weken geleden had ik nog nooit van rolfondant gehoord :D)
Ondertussen wou mijn dochter ook cakjes voor de klas (heeft ze zelf versiert), had de ouderraad waar ik inzat ook even gehint of ik geen cakjes voor de laatste (6de)jaarsleerlingreceptiekon maken..en de directirice vroeg ook even (op de ouderraad)...oh kan je voor de leerkrachten receptie er ook geen maken?..en in mijn enthousiasme over mijn nieuwe hobby....zei ik telkens ja...
Hierdoor had  ik eigenlijk  veel te weinig tijd had om nu echt eens te gaan experimenteren met dat CC boeket. Bijgevolg, eentje iets groter cc boeket, en 2 kleinere simpelere (gewoon via uitstekers gewerkt) En ja eindelijk heb ik nu ook eens een foto gemaakt...vergeet ik in mijn haast ook altijd. Enkel van het iets grotere. De kleinere waren pas af om 2 uur deze nacht...en toen geen zin om nog even foto te nemen..
Dus niet helemaal geworden wat ik wou....maar ze vonden het wel mooi
Nu nog zien of het me lukt een foto te plaatsen.
http://www.mijnalbum.be/Foto-L74M44PN.jpg
http://www.mijnalbum.be/Foto-Y6AAVHMJ.jpg

2

Re: cupcakeboeket voor juf

Superleuk....:thumb:

3

wow erg leuk, goed gedaan

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4 Laatst bewerkt door elsjepelsje (30-06-2009 17:19)

Ik heb zelf nog een bijvraagje over het maken van zo'n ccboeket.
Tot nu toe heb ik nog geen vullingen in mijn cc's gedaan. Dat is de volgende fase van mijn leerproces :D Hierdoor zijn die cakejes wel droger natuurlijk.
Het basiscirkeltje van de rolfondant heb ik nu gewoon vastgezet met een heel klein beetje royalicing.
Stel dat je onder dat cirkeltje nu toch bijv lemoncurd zet, bestaat er dan niet de kans dat dat circeltje in zijn verticale positie gaat herschuiven, of zelfs afvallen....?

5

Erg leuk gedaan hoor!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

6

prachtig kado!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

7

een mooi kado, leuk gelukt ;)

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

8

Wat onwijs leuk geworden!

9

Hier zou ik als juf helemaal verbaasd van staan als ik dit zou krijgen. Leuk idee!