1

Onderwerp: cupcakes maken en vullen

hallo,

ik heb een paar vraagjes....

ik wil graag cuccakes maken gewoon van bescuitmix dat kan toch?
zoja dan wil ik ze graag ik papieren bakvormpjes afbakken kan dat en wat voor tips hebben jullie?

daarna wil ik ze vullen met jam en een klein stukje marsepein eroverheen...

dat vullen met een appelboortje doen en daar de jam inproppen?is dat wel voldoende of moet ik tijdens het beslag al jam ertussendoen?

alvast bedankt voor de antwoorden!

2

Re: cupcakes maken en vullen

Ik zou cupcakes zelf niet maken van biscuitdeeg. Ik vind het veels te droog. Ik gebruik gewoon cakemix.
Ik gebruik ook de appelboor om te vullen. Zoals hiernaast. Ik stop niet het hele rondje vol met jam, maar stop het stukje dat ik eruit haal weer terug in het cc-tje (soms iets kleiner gemaakt).
Daar na bekleed ik hem gewoon met MMF en daar maak ik dan iets op.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik bak ook nooit cupcakes met biscuit, vind cupcake mix veel lekkerder! Ik bak ze in bakpapiertjes in een muffinbakvorm. In de vorm laten afkoelen met een zware broodplank erop om ze plat te maken. Ik vul ze met een... euhm tja... hoe leg ik dit uit: een soort plastic spuit van de marskramer. Je krijgt er een aantal spuitmondjes bij, waarvan

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

dank jullie voor jullie antwoorden!

maar kan ik bijvoorbeeld ook door het beslag van cupcake of cakebeslag ook iets van mars/bounty/milkyway doen of kan dat pas later met vullen?en hoeveel gram?

5

Even zoeken op milky way cupcakes van Marlies! Die zijn heeeeel erg lekker en luchtig.

6

Ik doe vaak een heel klein gesneden appel met kaneel naar smaak door het beslag (errug lekker!) of een reep chocola in kleine stukjes met een lepel cacao door het beslag, ook zeker een aanrader! Ook leg ik soms gewoon een blokje pre chocola in het midden op het beslag, dan eventjes aandrukken zodat het midden tussen het beslag zit. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Johanna

7

dank je wel voor je aanvulling zal eens kijken wat ik ga doen voor de kids...(heb ze gelukkig niks beloofd hihi)

8

ik haak even in hoor :) moet ik perse de bovenkant van de cupcake afsmeren met botercreme? of kan ik na het vullen gewoon een marsepein plaatje erop maken?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

9

Je hoeft de cc niet perse met botercreme af te smere, maar iets op de cc om de marsepein beter te laten plakken, is wel handig. Maar dit kan ook b.v beetje icing zijn.

10

Ik bak gewoon de cc met cakemeel van Koopmans.....
Die gebruik ik voor mijn kinderworkshops ook....

11

Mariska1984 schreef:

ik haak even in hoor :) moet ik perse de bovenkant van de cupcake afsmeren met botercreme? of kan ik na het vullen gewoon een marsepein plaatje erop maken?

Ik kreeg laatst de tip om af te smeren met witte chocoladepasta. Dat werkte erg goed en was erg lekker!

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts