1

Onderwerp: flowerpaste = vies

Hallo,

ik heb gisteren flowerpaste gemaakt, het tweede recept van hier. Superspul om mee te werken, je kunt het heel dun uitrollen en het scheurt niet. Maar wat een smerig spul!! Het smaakt echt naar lijm, jek!
Is dat bij jullie ook altijd zo, of heb ik iets verkeerds gedaan? En kan ik het lekkerder maken door er bijvoorbeeld een smaakje in te doen?

Gr, Diva

2

Re: flowerpaste = vies

Volgens mij zijn de meeste dingen die je van Flowerpaste maakt ook niet bedoeld om op te eten ;) Denk bijvoorbeeld aan suikerbloemen met ijzerdraadjes en/of meeldraadjes er in. Wel voedselveilige decoratie, maar je eet ze niet op.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja, het is echt Jak!
Maar net wat Marianne zegt het is niet bedoeld om op te eten.
Dat zou ook zonde zijn van al je werk.

4

Maar ik heb dus ook tappits gekocht, ik dacht dat dat daarvoor was?? Kun je de letters dan ook niet eten? Of proef je dat niet zo op een taart?

5

De tappits kan je ook voor marsepein en fondant gebruiken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Misschien kun je wel een beetje vanille aroma of iets dergelijks erdoor roeren? Ik weet niet of het helpt tegen de smaak en of je dan misschien de flowerpaste verpest. Maar misschien is het het proberen waard?

7

Ik gebruik het ook voor de tappits.
Maar deze letters zijn zo dun, dat je ze samen met een hap taart helemaal niet proeft.
Kan prima dus.

8

misschien kun je het mengen met een deel fondant of marsepein? ik doe dat wel met de mexicanpaste2

Groetjes, Dorothea.