1

Onderwerp: Wie wil even meedenken?

Mijn overburen geven vrijdag een feestje omdat hij, na 40 jaar leraar zijn, in de vut gaat, hij 63 wordt en zij wordt 55. Dit alles wordt in 1 keer gevierd met familie en vrienden. Zij hebben mij gevraagd om de taarten (4 stuks van 20 x 20 cm) te maken en ik heb de vrije hand. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik heb nog geen idee wat ik zal maken. Ik wil er toch wel een persoonlijk tintje aan geven.
Als onderwerpen heb ik voor hem dus de vut, hij zingt in een koor, krijgt nu weer tijd om te tuinieren, hij gaat biljarten met een vriend, en ze zijn een keer met een gehuurde camper op vakantie geweest, wat hier in de straat veel hilariteit opleverde omdat het een vreselijk gedateerd ding was.
Zij wordt dus 55, is maatschappelijk werkster, ze gaat 1 dag per week minder werken, is gestopt met schoonheidssalon die ze aan huis had en ze houdt van bloemschikken.
Ik ben al druk aan het zoeken geweest hier op het forum naar leuke idee

Groetjes, Elly

2

Re: Wie wil even meedenken?

Een gezamelijke verjaardagstaart voor hun beide, voor hem een schoolbord met z'n hobby's in mini erop (kleine camper, biljartballen, stukje tuin ect.)
voor haar een bloementaart ofzo.
en voor hun beide omdat ze het rustig aan gaan doen een taart met hun in een ligstoel ofzo ( ze gaan het rustiger aan doen).
om het toch een geheel te krijgen zou je de kleuren op elkaar kunnen afstemmen.

Dit zijn wat ideetjes die mij te binnen schieten. Hopelijk heb je er iets aan.
gr. Chantal

Je zou een soort van stripverhaal kunnen maken, met bijvoorbeeld op de eerste taart een schoolbord (wat Poortje ook zei) met een zingende man ervoor die zingt iets van: "Ja, ik mag met de VUT, la la"  of "mij zien ze nooit meer te-rug".
Op de volgende taart een vrouwtje die wat lippenstift in de vuilnisbak gooit "niet meer nodig...". De volgende taart hetzelfde mannetje + vrouwtje in de tuin "de tuin nog  en dan..." Laatste taart de camper die wegrijdt met ''tot ziens".

Iets in die trant. Wel veel werk, en veel gepuzzel, daar moet je maar net zin in hebben!

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Jaaa, hier zitten wel leuke idee

Groetjes, Elly