1

Onderwerp: Welk recept voor koekjes ?

Hallo allemaal,

Bij ons op het werk is volgende week een BBQ voor het hele personeel + familie. Mijn vader organiseert die BBQ en had mij gevraagd om wat leuks te bedenken voor de kinderen. Nu wou ik met de kleinste koekjes uitsteken en bakken en daarna versieren. Met de iets oudere wil ik cupcakes gaan versieren.
Maar welk recept voor koekjes kan ik nu het best gebruiken ?
Het moet namelijk makkelijk uitrolbaar zijn, makkelijk te versieren en natuurlijk lekker :0
Ik las namelijk net op de site dat als je koekjes maakt van de funcakesmix je ze niet makkelijk kunt versieren.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
ALvast bedankt voor de tips !

2

Re: Welk recept voor koekjes ?

gewone zandkoekjes zijn makkelijk uitrolbaar, ze kunnen niet mislukken en je heb er maar weinig voor nodig.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Bij de recepten staat een recept voor koekjes.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

4

Idd het recept van Peggy Porchen dat hier op de site staat. gaat prima en zijn ook prima te decoreren. Ik heb in de afgelopen 2 maanden zo'n 1000 koekjes gebakken en met fondant gedecoreerd en dat ging prima.

5

Ok super bedankt voor de reacties !

6

Dan heb ik nog 1 vraagje..
Zou ik dit deeg ook de avond van te voren kunnen maken ?
En dan ipv een uurtje rusten in de koelkast, gewoon een nacht (en overdag ) in de koelkast ?
Of raden jullie dit af ?

7

als je het recept van peggy gebruikt zijn is ook zandkoekjesdeeg, weet ik zeker dat dat kan. Ik maak vaak een kilootje of 3  hiervan en leg dit ook in de vriezer maar als ik een paar dagen later weer wat nodig heb, hou ik het in het plastic ook in de koelkast, geen probleem dus

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

ik maak het deeg en dan hoog uit een half uur in de koelkast. Ben wat dat betreft niet altijd even geduldig :lol:
maar ip kan je het de avond van te voren maken. Het kan zelfs in de vriezer. Ik had koekjes nodig, tijd gebrek en een taartvriendin met koekjesdeeg in de vriezer ;) en ja hoor. zij haar vriezer weer wat leger en ik had koekjes :Y :)

9

Haha ok super !