1

Onderwerp: Kroontje Maken.

ik wil deze week een kroontje proberen te maken. ik heb alvast tylose besteld want ik heb gelezen dat je daar mee je marsepein of fondant kunt verstevigen. wat kan ik het beste gebruiken, marsepein of fondant??? ik merkte laats dat marsepein toch wat makkelijk werkt. maar blijft dat dan ook betr staan dan fondant???? en heeft er iemadn tips over de kleur. ik wil graag een zilveren maken, maar hoe verkrijg ik die kleur????

bedankt voor de tips...

2

Re: Kroontje Maken.

Ik vind zelf fondant prettiger werken voor dingen die ik rechtop wil zetten omdat het veel sneller droogt. Ik maak zelf eigenlijk alles van marshmellowfondant en dan gebruik ik niet eens tylose. Voor zilver kan je fondant lichtgrijs kleuren en dit dan zilver verven of dusten.

Succes!

Groetjes Elise

3

marsepein droogt ook ondanks de toevoeging van tylose slecht op, je kunt beter voor fondant kiezen dat wordt hard door de toevoeging van tylose.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

4

Met dit weer zou ik zeker voor fondant gaan! En veeeel tylose...

omdat ik denk dat je je taart niet gaat bekleden met allemaal kroontjes... ;) heb ik je topic even verplaatst naar de juiste rubriek

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik maak hem altijd van fondant en wil je een zilveren, fondant grijs kleuren en daarna lekker dusten .

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

ok bedankt! ik ga dus voor fondant! vanmiddag evn naar de toko in de hoop dat ze daar de juiste kleur hebben want ik had geen grijze kleurstof mee besteld..... en ik hoop dat het glitterpoeder wat ik heb goed is wnat ik moet het kroontje zondag op de taart zetten. hoe lang van tevoren zou ik het moeten maken??? ik dacht zelf om vandaag te beginnen zodat het goed uit kan harden. fondant met tylose moet een poos in de koelkast toch, voor je het in de juiste vorm gaat maken....

8

Je kan voor grijs best een heel klein tipje zwart gebruiken. Maar dan wel heel klein beetje.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

julia schreef:

ok bedankt! ik ga dus voor fondant! vanmiddag evn naar de toko in de hoop dat ze daar de juiste kleur hebben want ik had geen grijze kleurstof mee besteld..... en ik hoop dat het glitterpoeder wat ik heb goed is wnat ik moet het kroontje zondag op de taart zetten. hoe lang van tevoren zou ik het moeten maken??? ik dacht zelf om vandaag te beginnen zodat het goed uit kan harden. fondant met tylose moet een poos in de koelkast toch, voor je het in de juiste vorm gaat maken....

Kroontje minimaal 2 dagen van te voren maken (langer kan altijd). Als je bolletjes aan de punten wil maken, eerst een dag het kroontje laten uitharden en dan dag later pas de bolletjes eraan.
Fondant met tylose gaat niet in de koelkast. Je kan het doorkneden en meteen maken. Rondom een glas (ingepakt met bakpapier) laten drogen.
Mocht je echt geen zwart hebben (kan ook een stukje zwart fondant of marsepein zijn dat je mengt met het witte fondant), dan kun je ook wel dusten op wit, maar het wordt niet zo gemakkelijk zilver. Het blijft dan  licht van kleur.

Groet, Jolanda

10

moet ik dan de fondant aan de lucht laten drogen of in een bv doos???? ik heb het idee dat het dan niet zo goed uithard????? maar wordt het in de lucht niet te droog???? ik neem aan dat het nog gewoon eetbaar moet zijn?

11

Gewoon aan de lucht laten drogen.
Tja, eten kun je natuurlijk alles maar de kroontjes die je hier voorbij ziet komen zijn niet om te eten en is meestal puur decoratie.