1

Onderwerp: Te lang gebakken?

Hallo,

Zonet een bisquit gebakken voor een 'geslaagd' taartje voor m'n nichtje.
Heel dom... maar was ondertussen druk, druk, druk met andere dingen en ben helemaal m'n taart vergeten. Hij heeft dus heel lang in de oven gezeten (10 min op 140 graden, 10 minuten op 150 graden en wel een half uur op 160 graden). Heb hem net gestort en hij ziet er goed uit, maar ik ben bang dat ie van binnen heel droog is... Wat kan ik het beste doen? Een nieuwe bakken, of zou het wel wat meevallen?

Het was de bedoeling om het bisquit in de vriezer te doen en dinsdag te snijden, vullen en bekleden. Mocht ik tijdens het snijden er achter komen dat het wel te droog is, dan heb ik geen tijd genoeg meer om een nieuwe te bakken...

Help!? Wat is wijsheid?

Minke

2

Re: Te lang gebakken?

Als je nu tijd hebt, zou ik een nieuwe bakken en deze ook in de vriezer stoppen. Dinsdag gewoon deze ontdooien en snijden. Mocht hij dan veel te droog zijn kan je hem tremperen of de tweede pakken.
En is hij goed, dan laat je de tweede lekker in de vriezer voor een andere keer. Dan heb je dan weer mazzel.

Maar ik denk zelf dat het mee zal vallen en dat het nog wel kan (maar dat ligt ook aan de grote van de taart en hoelang hij er normaal in zou staan).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ik zou hem ook gewoon tremperen, als blijkt dat hij iets aan de drge kant is, geen probleem

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

ligt eraan hoe groot hij is. als ie 20 cm is zal ie misschien wel wat droog zijn, als het 30 cm is, is ie waarschijnlijk gewoon goed.
meestal zie je het gelijk. als er veel ruimte tussen de taart en je bakblik zit als ie er nog in zit, dan is ie eigenlijk te lang gebakken.