1

Onderwerp: Compleet Gescheurd, Zijn Er Noodoplossingen????

Ik ben intens verdrietig.

Vanmiddag om 13.00 uur zou een barbietaart opgehaald worden. Deze taart moest nog naar amsterdam gereden worden dus daarom was ik om 12.45 uur pas klaar met de taart. Dit natuurlijk ook vanwege het zeer warme weer. Het was een rot werk om het marsepein super er omheen te krijgen. Eindelijk gelukt en was het dus 12.45. Dacht dan is hij nog super als hij om 14.00 uur in amsterdam is en dus al opgegeten enal voor hij zou gaan scheuren.

Echter om 13.45 uur nog niemand gezien. Net telefoon gehad, komen ze de taart pas rond 14.30/15.00 uur ophalen. Echter deze telefoon is dus voor haar vriendin en mijn eerste echte vreemde klant.
De barbietaart ziet er gewoon niet meer uit. Kan wel huilen echt waar.

Maar weet iemand of er nog iets aan te doen is????

Het is allemaal via de mevrouw gegaan die de taart straks komt ophalen maar vind het zo (PIEP) gewoon.

2

Re: Compleet Gescheurd, Zijn Er Noodoplossingen????

Heb je nog fondant in huis en is het een grote scheur? Anders kun je de scheur bijvoorbeeld misschien nog wegwerken met uitsteekbloempjes. Gewoon over de scheur heen plakken en op alle andere lelijke plekken.
Kijk nog even of je er iets van kunt maken. En als het echt erg niet meer lukt aan de klant laten zien, uitleggen wat het probleem is. Hij is waarschijnlijk nog goed eetbaar en dan gewoon even overleggen wat te doen met de klant.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Plaats even een foto dan kunnen we zien of er een simpele oplossing voor is

4

Bloemetjes of een mooi lint over de jurk heen laten lopen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

5

taart is net opgehaald.
Krijg ik als antwoord, pppffff is dat alles maar aan scheurtjes, ik dacht dat de gehele taart was ingestord !!!! Maarre een taart gaat toch ook in stukjes je mond in dus of het marsepein nou heel of gescheurd is, heel krijg je hem er toch niet in.

Nou ik ben dus echt niet tevreden en vind het ook niet leuk met dit weer. maarre ben echt blij dat deze taart al is opgehaald

ik snap niet dat de taart is gaan scheuren??? Normaal kan je een taart toch wel een dag of 2 mooi houden???

patriciakleij schreef:

ik snap niet dat de taart is gaan scheuren??? Normaal kan je een taart toch wel een dag of 2 mooi houden???

Het is HEET! ;)

8

Zelfs de crisco laat het af weten met dit weer, maar voor de volgende keer wil een flinke klodder missdchien wel helpen en daarna in de koelkast.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

9

ja vond het echt een drama.
zou crisco echt helpen voor het tegen gaan van het scheuren??

10

martine1976 schreef:

ja vond het echt een drama.
zou crisco echt helpen voor het tegen gaan van het scheuren??

Nee juist poedersuiker gebruiken onder de marsepein om uit te rollen, daar wordt het steviger van, van Crisco wordt het juist alleen maar soepeler en zachter.
Ik denk dat Charissa bedoeld dat zelfs de Crisco smelt in het potje ;)
En ik zou de volgende keer de taart gewoon in de koelkast zetten, standje lager en zorgen dat je ruimte hebt, zo deed ik het altijd met taarten voor andere mensen (dan onszelf ;) ) en kun je hem ook rustig eerder klaarhebben en lekker koel wegzetten, blijft ie zeker goed en zonder scheuren!

Sukses met de volgende ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

ook al is de taart voor iemand anders, de inhoud van je vraag heeft toch echt betrekking op de taart zelf. dus bij deze verplaatst ik hem naar de juiste rubriek.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

tipsytaartje schreef:

ook al is de taart voor iemand anders, de inhoud van je vraag heeft toch echt betrekking op de taart zelf. dus bij deze verplaatst ik hem naar de juiste rubriek.

Je neemt je taak al gelijk erg serieus ;-)

Met het warme weer smeer ik bijvoorbeeld niet af met de botercreme mix, maar met botercreme 1:1.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

tipsytaartje schreef:

Zo, zo, je bent snel ingewerkt hoor. Toppie.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

maar had je hem/haar dan niet in de koelkast gezet? alles moet toch nu gewoon de koelkast in?
zonde van de taart natuurlijk, volgende x beter!

15

ik heb hem wel in de koelkast gehad, maar daar werd het er niet beter van. De scheuren werden alleen maar groter.
Dus vandaar mijn vraag.

Volgende keer veel poedersuiker gebruiken dus.
Ga hem van de week nog een keer maken maar dan voor eigen gebruik. Wil hem gewoon toch goed kunnen houden met dit weer. Dus dat wordt weer taart eten hahah
maarre ondertussen heb ik nog niets gehoord van de officiele besteller. Hoop wel dat ik nog een berichtje krijg van hoe ze het vond enzo

16

Je mp/ fodant volgende x dikker laten?