1

Onderwerp: @#$ Bakels!!!

Grrrrrr ik word er onderhand niet goed van, van die emmer fondant van bakels!!! Wat doe ik fout???? Heb nu al bijna een halve emmer verknald, en het blijft maar plakken, d`r valt niet mee te werken. Ik krijg er mijn taarten niet mooi mee bekleed en baal er echt van.  De emmer staat koel, in de kelder dus daar ligt het niet aan. Mengen met marsepein is ook geen optie want dat lusten we niet, wie heeft de gouden tip?? Dacht DE hobby gevonden te hebben maar zo word ik er gewoon sjaggie van, hahaha!!!

HEEEEEELP!!!!

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥

2

Re: @#$ Bakels!!!

Snap niet wat fout kan gaan. Werk alleen nog maar met emmers Bakels (en heb heeel veel andere merken geprobeerd).

Ik gebruik altijd beetje crisco op m'n handen en waar ik op uitrol, gaat perfect!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Hier verder ook nooit problemen.Alleen van de week met een emmer zwart.Het weer werkte wel niet mee maar mijn zwarte fondant leek wel kauwgom .
Maar met de witte nog nooit last gehad.

ik zet he trouwens nooit koel weg hoor, volgens mij hoeft dat ook helemaal niet. bij mij staat ie gewoob op kamertemperatuur. misschien dat het daaraan ligt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

gewoon kamertemp, en geen kleefboel of zo....hoop dat het toch nog lukt!

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

6

Mij lijkt het temperatuurverschil tussen de kelder en de keuken/kamer de boosdoener. Je fondant gaat dan een beetje zweten en dus plakken...
Gewoon ff op kamertemperatuur laten komen dus!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Hmmm dan dat maar eens proberen, de fondant gaat de kelder uit! Dacht dat het koel moest staan. Hoop dat het helpt!

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥

8

Hier ook nooit een probleem,ik vind het juist heerlijk werken.Maar misschien is de temperatuur inderdaad de boosdoener.Hier staat de emmer altijd in een kast in de kamer,niet koel dus.Succes verder!

Groetjes Notje

9

Ook geen problemen mee. Idd wel crisco gebruiken en anders plastic handschoentjes van de DA drogist. Die werken zowiezo super bij het kneden want dan plakt het niet.

Groetjes Marlies

10

Met Crisco bij de hand geen problemen

Groetjes Ingeborg

11

mag ik vragen waar jullie die emmer van baksels bestellen, gewoon hier in de webshop?

mo1974 schreef:

mag ik vragen waar jullie die emmer van baksels bestellen, gewoon hier in de webshop?

ik haal emmers bij de Hanos, webshop heeft ze ook en taart en decoratie heeft ook andere kleuren dan wit

13

Ik vind soms de Bakels wel plakken, maar ik doe altijd half marsepein, half fondant. Ik denk dat het soms ook aan de batch ligt en natuurlijk de temperatuur. Kneden met handschoenen en genoeg poedersuiker op het werkblad moet helpen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek