Onderwerp: meedenkers gezocht: openstaande koffer
Ik zoek mensen die even met me mee willen denken. binnenkort heb ik een groot feest van een vriend, waar ook veel mensen komen uit een vriendengroep, die ik allemaal ken. Ik sta bij hen bekend om mijn taarten, dus ik MOET (van hen) een taart meebrengen en dat MOET (van mezelf) echt een klapper worden!
Ik wil een openstaande koffer maken, waar wat (geboetseerde) spulletjes inliggen en uit hangen. Dat boetseren gaat wel lukken, maar de koffer...!
Ik heb een deep pan van 20x20, die wil ik 2x bakken en dan anderhalve vierkante taart aan elkaar plakken als basis. Die bekleden met fondant, klein opstaand randje of een laagje uithollen, waardoor er enige diepte in komt. En dan 1 plak kapsel als deksel (?). Ofzo. Maar hoe zorg ik dat die een beetje open blijft staan...? Ik kan er ook voor kiezen de "deksel" helemaal open te leggen, maar dat lijkt me minder mooi en dan moet ik nog zorgen dat dat "deksel" niet door gaat buigen (hoe?) of breken (!!)...
Wie denkt er met me mee? De "deksel" op een kiertje lijkt me makkelijker en mooier. Dan hoef ik ook alleen maar spulletjes te boetseren voor in dat kiertje...
En is een laag kapsel dan wel verstandig of is een plakkaat fondant handiger...? Is dat eigenlijk wel haalbaar...? Een plak van 20x30cm moet het dan dus worden!
Iemand idee
Pauline.