1

Onderwerp: help... champagnecreme bindt niet...is er nog iemand?

Hallo,
Ik hoop dat er iemand nog online is... ???
Ik heb net geprobeerd champagnecreme te maken, maar het blijft heel waterig.. ik heb het recept gevolgt, maar het lijkt of de eieren de boel niet binden. het blijft zo vloeibaar.. ook afgekoeld met gelatineblaadjes, nu ben ik bang dat ik als ik de slagroom erbij doe een soort champagnesoep overhoudt...
Hoort dit en moet ik gewoon doorgaan en komt het morgenochtend goed? Ik kan ook niet uithuilen en opnieuw beginnen, want ik heb geen citroenen meer...
Wie heeft er tips?

Alvast bedankt!
Thalita

2

Re: help... champagnecreme bindt niet...is er nog iemand?

Wat heb je precies voor recept? Anders maken met bcmix (als je dat hebt) en het water dan vervangen door champagne.
Er zijn er trouwens nog genoeg online hoor, het is nog vroeg :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

nee, dat heb ik eigenlijk niet in huis.. ga ik zeker volgende keer bestellen!!!
Ik heb het recept van de site hier (komt van tartacadabra geloof ik)

4

Wat bedoel je precies met

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Waren je eieren tijdens het opwarmen wel schuimig geklopt en iets gaan binden? En heb je de gelatine van het vuur af erbij gedaan?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

ja, zo heb ik het wel gedaan.. en toen tijdens het afkoelen dreef het schuim omhoog en werd het vloeibaar eronder...ik heb nu toch maar de boel zoveel mogelijk door elkaar geklopt (nog best vloeibaar) en door de stijve slagroom gespateld... nu wacht ik het maar een nachtje af en hoop ik dat de gelatine vannacht zijn werk doet....
Ik laat het jullie morgenochtend weten.. en anders ... naar de winkel voor Mona pudding dan maar ;-)
alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes en fijne avond..

7

jatha schreef:

en toen tijdens het afkoelen dreef het schuim omhoog en werd het vloeibaar eronder...

Waren je eieren nog wel goed? Nou, ik ben benieuwd morgen. Misschien dat het meevalt? Veel succes in ieder geval.

8

dankjewel!!!

9

Ik lees net een bericht over de invloed van het weer op de taartenmakerij. Zal het misschien daardoor komen? Dan biedt de koelkast misschien toch nog hoop.

10

En? En? Enenenenen??? Gelukt?

11

jippie!!! Ja toch nog gelukt! Helemaal netjes geworden in de ijskast.. ik ben zo opgelucht!
dankjewel voor jullie goede zorgen.. Ik denk dat het idd misschien het weer was.. alles plakte vandaag ook verder aan elkaar..
Groetjes!

12

jatha schreef:

jippie!!! Ja toch nog gelukt!

Blij om dat te horen! Ik was al helemaal nieuwsgierig hoe het geworden was.