Onderwerp: Waarop kan ik het best een taart afsmeren?
Ik ben een beginneling en heb nu al 3 keer de fout gemaakt, door het biscuit te vullen met
Groetjes Cindy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Waarop kan ik het best een taart afsmeren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben een beginneling en heb nu al 3 keer de fout gemaakt, door het biscuit te vullen met
Ik plaats de taart op een karton en dit op een draaiplateau, maar dat kan net zo goed je tafel of een snijplank zijn. Dan vullen en afsmeren en verder afwerken. Als hij klaar is, kun je hem met karton en al in de doos plaatsen.
Succes ermee !
Ik zet hem ook op het karton....en dan in de doos.....
Succes...
eerst op het kartonnetje zetten, dan pas vullen en afsmeren en bekleden.
als het kartonnetje vies wordt dan kun je het kartonnetje ook eerst inpakken in de bloemenfolie, dan veeg je de botercreme er zo vanaf.
met het kartonnetje kun je hem zo de doos in tillen.
het kartonnetje hoort onder de taart he. hij hoort niet uit te steken. als ie bij mij nog uitsteekt, knip ik er een stuk af. dus dan maakt het ook niet uit dat ie vies wordt, daar issie juist voor
Aha, dus dat doe ik dus fout! Heel erg bedankt voor de tips. Kan ik goed gebruiken in elk geval. Ik was dus toch een beetje dom bezig zo.
Ik vind dat je het kartonnetje best mag zien hoor. Ik heb het IKEA_draai plateau,( kan ook iets anders zijn ) daar plak ik met een klein stukje tape een taartkarton op,zo schuift het niet van het plateau af. Dan knip ik 4 stukken bakpapier,zo groot dat ze het kartonnetje ruim bedekken.Dan het kapsel erop.Je kunt dan met een gerust hart vullen en afsmeren en dus ook knoeien.Als de taart klaar is ( op een afwerkrandje aan de onderkant na) trek ik de 4 stukken bakpapier weg en is je kartonnetje nog steeds mooi schoon. Je kunt je taart dan ook makkelijk in een doos stoppen,hij stond immers al op het kartonnetje.
Succes! Monique63
Zo doe ik het inderdaad ook, reepjes bakpapier onder de taart voor het vullen en afsmeren. Wegtrekken na het bekleden (wel hand of smoother voor de taart houden om evt meetrekkende fondant of marsepein tegen te houden). Werkt als een tierelier.
En het kartonnetje, gek, nooit over gedacht of je die "mag" zien of niet
. Heb ook al meerdere keren zo een taart meegenomen vanuit een workshop en ging er eigenlijk steeds van uit dat het kartonnetje alleen/vooral bij stapelen onzichtbaar moet zijn.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Waarop kan ik het best een taart afsmeren?