1

Onderwerp: Warme Nijntje

Hoi!
voor het eerst in warm weer bezig geweest met rolfondant. En dat wilde niet lukken :(
Het begon met de vulling, (choco biscuit) gevuld met toblerone ganache. maar de ganache wilde niet harden dus ondanks een dijkje begon ie over de rand te lopen :( ook nog 4 viervruchten jam en gewone slagroom gevuld en daarbovenop wat mandarijntjes. (wat eruit liep was errug lekker :))
Toen rolfondant bekleden: wat heeft mijn taartje het warm gehad, wat heeft ze gezweet en wat was het moeilijk mee te werken!!! Door het zweten kon ik niet goed smoothen (zelfs na de ijskast bleven er luchtbellen in die er niet uit te smoothen waren :()
Na afkoeling in de ijskast kreeg het rolfondant overal barstjes die ook niet te smoothen waren :( niet leuk :(
(enne, dit is niet op de foto te zien (kan gewoon mooi fotograferen :)) maar het zit er echt!)
het spannende is ook dat deze taart voor volgende week is, maar dan ben ik helemaal vol. Oma die de taart bestelde voor haar 2 jarige kleinkind, had liever een taart van mij uit de vriezer dan zelf iets frobelen. Wel leuk natuurlijk! maar nu maar hopen dat ie de week in de vriezer overleefd en er volgende week mooi, en lekker uitkomt....

Wat doen jullie bij zulk warm weer???????? Hellup!!!!!!!!!
Lang verhaal, hier is ie dan: (meisje is gek op Nijntje en vliegtuigen. mooie combi, toch? :)

http://i43.tinypic.com/1zybyo.jpg

http://i39.tinypic.com/p10t1.jpg

Bedankt voor het kijken en eventuelen tips/op/aanmerkingen, GRAAG!

2

Re: Warme Nijntje

Ik vind het een hele mooie lieve taart! Strak afgewerkt hoor, van de problemen is op de foto in ieder geval niets tezien.

3

maar het is evengoed een hele leuke taart geworden

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

4

heel leuk, leuke vlaggenrandje

5

Bedankt, maar echt, de foto's zijn mooier dan werekelijkheid. Hier een foto van een onderdeel wat dus begon te barsten:

http://i41.tinypic.com/9h074z.jpg

Van de hobbels kan ik geen foto meer maken want hij ligt al ingepakt in de vriezer. maar ik meen het dat ik echt graag advies wil over hoe te werken in warmer weer! duildelijk een verschil!

6

Mooi taartje hoor, kan van hieraf de barstjes natuurlijk niet zien maar ik geloof best dat je er niet tevreden over bent. Fondant en warm weer is een crime!! En het wordt nog erger als de luchtvochtigheid hoog is, zoals nu dus. Helaas, ik baal er ook altijd van. Ik ben net pas begonnen met bakken en ga vanavond laat en vannacht aan de slag omdat het dan koeler is. Scheelt dat ik sowieso een nachtbraker ben...

Mijn tips: snel werken, tussendoor steeds terugzetten in de koelkast, met crisco werken (geen poedersuiker of maizena) en accepteren dat het resultaat wat minder is. Ik heb ook wel eens een paar ijsblokken rondom mijn werkblad gelegd, maar waarschijnlijk hielp dat meer om mij koel te houden dan de taart!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Oh Petra. dankjewel! Ik gebruik zo wie zo altijd Crisco (HAAT dat gestuif van maizena en peodersuiker :)) Ik kreeg ook een advies om een ventilator op het werkblad gericht te zetten. ben dan alleen bang dat alles wegvliegt :) En ik zal volgende keer inderdaad vaker de taart in de koelkast zetten, tussen de bedrijven door.
Nachtbraker, niets voor mij :)
Jij veel plezier vannacht! :) ben benieuwd naar het resultaat!
fijn dat je reageerde, bedankt!

8

Leuk gemaakt!!

9

heel leuk taartje! idd op de foto niets van te zien, als oma en kleinkind er maar blij mee zijn he daar doe je het voor!

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

10

Nou, ziet er wel strak uit hoor! Is de jarige ongetwijfeld erg blij mee.

11

Hij is erg leuk,zie inderdaad ook niks lelijks!

12

mooi taartje! leuk die vlaggetjes! en je bent streng voor jezelf, het is een prachtig taartje geworden, topsporters zweten ook meer bij warm weer, toptaartjes ook!

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

13

Heel mooi en strak!

Groetjes San