1

Onderwerp: Help kapsel is gezakt.

Hoi ,
Ik had dus een mix gekocht bij de taart/decoratie winkel hier zo en de vorige kapsel was goed en het was een recept van Rebecca en die had ik ook nog aangepast ....en toch is die wel goed gelukt .
Em morgen moet ik nog twee of iedere geval nog eentje bakken voor feestje van kleindochter (sweetsixteen)
En ging eerst zo goed die had over voorverwarmd op 160 gr(hetelucht) en daarna 30 min en hij was ook mooi omhoog en dus dacht ik bij mezelf doe de deur niet open ....tot dat het een beetje is afgekoeld .Maar tja was dus gezakt en de boven kant ook heel raar dus niet mooi glad ,maar zo bubbelig ......dus wat heb ik fout gedaan dames ...

Graag met spoed antwoorden .......

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

Re: Help kapsel is gezakt.

Hoi,

Je kunt je kapsel heel goed omdraaien, want de onderkant is altijd vlak. Dan kun je dat als bovenkant gebruiken. De gebobbelde onderkant kun je dan eventueel bijsnijden.
Heb je het beslag minimaal 10 min. gemixt met een mixer en daarna voorzichtig je beslag in een kom begeleiden met een spatel, dus niet er gewoon inscheppen, dan ben je de hoeveelheid lucht kwijt van het mixen.

Verder ben ik verbaasd over je temperatuur, ik ken alleen maar mixen die op 170-175 graden moeten. Ik laat de taart minimaal 35 min. in de oven staan, voordat ik deze open. Dan lukt deze ook altijd.
Dan de vorm uit de oven halen, en 10 min. laten staan en dan pas uit de vorm halen.

Verder doe ik ook altijd bakpapier in de vorm, dan gaat het zeker goed en komt je vorm er mooi uit.
Succes met je volgende taarten!

3

hetelucht oven is inderdaad 160 graden saskia! In ieder geval met de funcakes mix.

Ik heb geen tips eigenlijk, behalve goed lang mixen, 8 min hoogste stand en 2 minuten laag namixen.

Succes!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

4

Clau ...deze beschrijving staat ook op de zak waar de mix inzit maar moet nog eentje maken dus probeer het weer en heb ok 8 min gemixt op hoogste stans en toen nog twee op laagste en dan met spatel in de vorm gedaan en ook voorzichtig en het zag er zo goed uit ...dus snap het zelf ok niet ..en ook bakpapier gebruikt ....dus vreemd.

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

5

Je moet in ieder geval altijd even met een prikker erin steken. Als die er droog uitkomt, dan is je kapsel gaar. Zo niet, gewoon nog even laten gaan, wat er ook op de beschrijving staat.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl