1

Onderwerp: Bewaren van een bruidstaart

Ik ga voor m'n zus voor het eerst een bruidstaart maken. Nu zit ik een beetje hoe ik het ga aanpakken. Wanneer kan ik de taart het beste maken? Ik dacht een dag van te voren de 3 lagen te maken met het marsepein en dan te gaan stappelen. (Met dowels) en dan de taart in de koelkast bewaren. Ik weet ook niet of ik de taart zo in de koelkast kan zetten of dat er ook nog iets omheen moet.
Graag jullie mening.
Groet.

2

Re: Bewaren van een bruidstaart

je hebt in de verkeerde rubriek gepost. Hij wordt dus verplaatst binnenkort.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Glamour schreef:

je hebt in de verkeerde rubriek gepost. Hij wordt dus verplaatst binnenkort.

Klopt :)

Dit is de rubriek om je taarten te showen, ik zal je vraag naar de juiste rubriek verplaatsen ;)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik lees even mee. Heb voor volgende week ook een bruidstaart in de planning staan en wilde die op dezelfde manier gepland gaan maken.

Ik weet niet of je vullingen hebt die per se gekoeld bewaard moeten worden? Ik ga dus vullingen gebruiken die niet gekoeld hoeven worden (bc, aardbeienjam, chocoladebc met bokkenpootjes en kersenjam), maar twijfel of ik de taart dan de hele nacht en daarop volgende dag echt buiten de koelkast zou moeten houden. Zeker als het warm wordt. Maar...juist als het warm wordt heb je weer kans op zweten als je de taart dan uit de koelkast haalt uiteindelijk. Mijn aanvullende vraag is dus wat anderen zouden doen met vullingen die niet gekoeld hoeven. Wel koelkast of niet?

In antwoord op jouw vraag: als ik taarten in de koelkast stop, doe ik dat altijd zonder iets eroverheen. Eventueel vast in het onderste deel van een taartdoos.

5

Hoi!
Ik ben nu ook bezig met een bruidstaart en ik heb het zelfde problem als jullie daar mijn vulling (aardbeibotercreme0wel gekoeld moet worden!Maar waar ik bang voor ben is dat de marspein water gaat trekken als ik hem eruit haal dat is toch zo of niet??Wat zal ik now doen?Het is ook zo warm deze dage!
ik hope dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt!

6

Met deze temperaturen moet je ook taarten gevuld met botercreme in de koelkast bewaren hoor. Niet voor de bederfelijkheid maar de boter wordt zacht en dan stort je taart alsnog in.

Inderdaad zonder iets eromheen in de koelkast zetten. Ik zet de koelkast altijd op de hoogste stand (ik denk 7 graden?) dan is het risico op zweten het kleinst. En zo'n vochtvretertje van de Blokker in je koelkast helpt om 'm echt droog te houden!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7 Laatst bewerkt door Freya (24-06-2009 15:16)

Precies Petra, dat was ook mijn gevoel, dat die taart geheid in moet storten als je hem met deze warme dagen ongekoeld laat staan. Maar ik vroeg het pasgeleden na op een workshop, waar een aantal veel meer ervaren dames allemaal zeiden dat ze de taart niet zouden koelen met het warme weer. :/ :)

Ik ga mijn koelkast dan tzt op 8 graden zetten, en aangezien we de dag erna op vakantie gaan, kan hij ook nog wel even op 15 graden (vakantiestand), dan gaat het mooi geleidelijk. Haal ik 'm er dan wel een uur of 2 tevoren uit?

Vochtvreter van Blokker is een goeie zeg, daar had ik nooit aan gedacht. Gaat dat alleen niet stinken in je koelkast?

8

Ik heb zo'n blauw ei dat luchtjes en vocht absorbeert. Ruikt nergens naar...

Ligt een beetje aan de temperatuur op de locatie, als je de koelkast al op 15 hebt staan zou ik zeggen een half uurtje, dan is-ie nog een beetje koel om te eten. Is met dit weer wel lekker...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9 Laatst bewerkt door Freya (24-06-2009 20:48)

Blauw ei, check. Ik ga morgen meteen even bij Blokker kijken.

hoe de temperatuur op de locatie is weet ik natuurlijk (nu nog) niet :) . Ik weet dat ik evt daar de koeling kan gebruiken, maar die staan vaak wel heel koud dus dat doe ik liever niet. Als jij een half uur tevoren noemt voor het eruithalen, dan kan ik hem dus gewoon uit de koelkast in de (evt. alvast aircogekoelde) auto zetten en er dan mee naar de locatie rijden, dat is een klein half uurtje.

Dank voor je tips!

10

Ik heb ook voor morgen een bruidstaart met veilige vulling, maar toch heb ik hem in de koelkast staan.
En ja, gaat dan wel eventjes zweten, maar na de reis is hij vast weer droog.
Succes.