1

Onderwerp: How to: grote cijfers - vuurwerk

Hoi,

Ik zie dikwijls van die mooie cijfers voorbijkomen op de taarten, ik bedoel die wat rechtop staan op een taart.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Hoe maak je zoiets?

Op sommige taarten zie je echt bijna vuurwerk met sterretjes. Ik dacht misschien sterretjes gemaakt op ijzerdraad ofzo?
Kan iemand dat misschien wat beter uitleggen?

2

Re: How to: grote cijfers - vuurwerk

De "vuurwerk" is denk ik de floral wires. Dat zijn idd een soort ijzerdraadjes, waar je marsepeine sterretjes, hartjes of bloemetjes aan de uiteinden kunt doen en in de taart steken (wel in een rietje ofzo, anders scheurt je taart). De cijfers kun je uitsteken met uitstekers, of zelf uitsnijden, laten drogen en rechtop op de taart plakken.

Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Re: How to: grote cijfers - vuurwerk

Glamour schreef:

De "vuurwerk" is denk ik de floral wires. Dat zijn idd een soort ijzerdraadjes, waar je marsepeine sterretjes, hartjes of bloemetjes aan de uiteinden kunt doen en in de taart steken (wel in een rietje ofzo, anders scheurt je taart). De cijfers kun je uitsteken met uitstekers, of zelf uitsnijden, laten drogen en rechtop op de taart plakken.

Succes!

Hoi,

Ik zou dan wel wat tylose gebruiken bij je cijfers, zodat ze niet inzakken.
Dwz tylose vermengen met fondant, een paar uur laten rusten en dan gebruiken.