1

Onderwerp: Help, voetbaltaart mislukt.

Ik heb een tijd terug voetbaluitstekers besteld via iemand van het forum. Dus ik dacht afgelopen weekend met frisse moed aan een voetbaltaart aan de slag te gaan.
Zwarte en witte vlakken uitgestoken. Maar wat ik ook probeerde, paste en meette. Het wilde gewoon niet passen. Met de volgende taart als gevolg:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-STTFRNX3-D.jpg

Wie heeft er tips voor mij om de volgende keer wel een goede voetbaltaart te krijgen!

2

Re: Help, voetbaltaart mislukt.

Volgens mij, moet je het net omdraaien, dus de zeshoek moet wit en de vijfhoek moet zwart zijn snappie.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

3

Ja het is nu verkeerd de vijfhoek moet zwart zijn

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

4

Inderdaad volgens mij de kleuren net verkeerd om gedaan en daarnaast hebben de vijfhoeken een duidelijke bovenkant, die heb je nu verkeerd om (denk ik..)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

idd de stukjes die nu wit zijn zouden zwart moeten zijn en andersom natuurlijk, als het daarna nog niet lukt zou je ze beter zelf kunnen uitsnijden, er is een berekening voor (te vinden op het forum)

6

Inderdaad verkeerd om....
Maar DE voetbalvlakjesuitsteker bestaat niet! Voor iedere maat bal is een andere maat uitsteker nodig (das logischschsch zou Cruijff zeggen... :D)

Katja schreef:

de vijfhoeken een duidelijke bovenkant, die heb je nu verkeerd om (denk ik..)

Da's onzin, zo'n pentagon (5hoek) heeft allemaal gelijke zijkanten, er is dus geen boven en onder.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

hihihih, nou heb je wel een leuke foto van een "oeps" moment!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Nou dan zal ik het binnenkort nog maar eens proberen, maar dan andersom met de vlakken.
Die berekening heb ik wel gezien inderdaad, maar denk als het met die uitstekers lukt.

En inderdaad een oeps momentje, :D

9

deze uitstekers heb ik ook!
gaat prima hoor, maar bij een blanda 20 cm kom je niet uit aan de onderkant. dan worden alle stukjes wat uitgerekt. dus meestal komt er een grasrand om de voetbal...

10

Aaaa Cis jammer zeg!

Groetjes Tweety!