26

Re: Appeltaart!

Ik gooi er ook wel eens nootjes (studentenhaver, zonder rozijnen) door de vulling. Eventueel een beetje gestampt, door de appel/rozijnen/kaneel/suiker. Mmmmm.....
Krijgt het een lekkere bite van!

27

Je appeltaart smaakte heerlijk hoor Marianne.:)

28

Ik leg op de bodem ook altijd een laagje spijs, dan blijft de bodem lekker knapperig en het is super lekker. Verder laat ik de bovenkant vaak open op een klein buitenrandje na, die bestrooi ik met poedersuiker. Het middelste gedeelte smeer ik af met abrikozenjam, voor de glans..

Heb eens 'n recept gekregen zoals die van mickjuulmae/vanessa, maar dan ook nog met stukjes peer erbij, en amandelschaafsel eroverheen. En citroenschilrasp (schrijf je dat zo?;)) door het deegmengsel. Erg lekker :)

'I love it when a cake comes together'

30 Laatst bewerkt door sypeyu (24-06-2009 23:24)

Bij een appeltaart doe ik eerst invetten en dan met paneermeel draaien in de bakvorm overtollige paneermeel eruit. (tip van een oudere mevrouw) zodat je appeltaart mooi loslaat. En dat werkt erg goed. Ik maak een beetje klassieke oma,s appeltaart. dus appels rozijnen suiker en kaneel, klein beetje vanille suiker. custard op de bodem
zelf vind ik een beetje rum erdoor ook lekker. daar week ik dan de rozijnen in. mmm
onder in het deeg prik ik gaatjes ivm de vochtige vulling.
Jawel ook reepjes deeg over de vulling afgesmeerd met abrikozenjam

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

31

wat ook heel lekker is, is door de appels heen ook wat rabarbermoes te doen

32

Mijn tip: 4 eetlepels abrikozenjam door het appelmengsel. Vriendlief had laatst dmv mijn aanwijzingen een appeltaart gemaakt en hij was echt verrukkelijk!

Eventueel ter afwisseling kun je ook kaneel door het deeg doen.

33

Elly67 schreef:

Bij ingezonden recepten staat de lekkerste appeltaart ooit, met kookpudding. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar de reacties in dat topic zijn erg enthousiast.

Dat is echt de lekkerste!!!  ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

34

Suuzz schreef:

Als vochtopslurper gebruik ik een verkruimeld beschuitje

Ik gebruik als vochtopslurper (wat een woord ;) )verkruimelde speculaasjes, dat is ook erg lekker :Y :Y

35

marlies schreef:
Suuzz schreef:

Als vochtopslurper gebruik ik een verkruimeld beschuitje

Ik gebruik als vochtopslurper (wat een woord ;) )verkruimelde speculaasjes, dat is ook erg lekker :Y :Y

Als ik dan een 'gewone' appeltaart maak.

36

gemalen amandel door het deeg heen en warme abrikozenjam over de appel na het bakken van de taart.
geleerd van mijn duitse-bak-oma!

37

Ik heb laatst een recept gepost van de lekkerder-bestaat-niet-appeltaart. Niet echt gewoon zandtaartdeeg met appels, maar met pudding gemaakt van slagroom. Heerlijk! Echt een aanrader!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=51262

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

38

wow Marianne, je hebt heel wat los gemaakt met jou topic!
En ik wil ze ook allemaal uitproberen, want appeltaart vindt ik eigenlijk het lekkerst :o

Groetjes Tweety!

39

Speculaaskruiden zijn net even lekkerder dan kaneel.......

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

40

Ik rasp het overgebleven deeg meestal over mn gevulde taartje.
Vind ik persoonlijk lekkerder en is makkelijker dan om al die rolletjes erover te leggen.

Vulling:
Spijs, krenten, rozijnen, noten (veel) citroen - sinaasappelschil, rum

Onder de appel strooi ik altijd een beetje paneermeel.

AL dat geklets over appeltaart, jammie jammie.

41

miss_ietje schreef:

AL dat geklets over appeltaart, jammie jammie.

:D Ik geloof dat ik nodig ook weer eens appeltaart moet bakken ;)
De meeste tips die ik heb, zijn al langs gekomen. De enige 'vochtopslurper' die ik nog niet voorbij heb zien komen, is verkruimelde cake (dat hebben wij forummers vaak in huis, toch? :D ) tip uit de Delicious....

Als je van appeltaart houdt maar graag snel klaar wilt zijn, kun je ook Koek van Kees eens proberen, vinden wij thuis allemaal heerlijk!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!