1

Onderwerp: Mexicaanse griep

Ja, ja, jullie lezen het goed... DE Mexicaanse griep....
Vorige week was er een vriendje (5 jaar) hier bij mijn zoontje spelen die 3 dagen later met de Mexicaanse griep werd gediagnostiseerd.
Allereerst: PANIEK! maar na de GGD, RIVM en huisarts en heen en weer gebel bleek de ernst heel erg mee te vallen omdat de Mexicaanse griep hier in NL niet zo sterk is en als je er vroeg bij bent het ook snel onder controle is.
Omdat ik zelf niet gezond ben en heel vatbaar ben, en ik ook nog es griep kreeg mocht ik ook aan de medicijnen. Heerlijk paardemiddel want na een dag of 2 voelde ik me weer geweldig! :)
Het jongetje en ik zijn weer beter en gelukkig is niemand om ons heen verder ziek geworden. 
Als geintje kon ik het niet laten om een taartje voor ze te maken met een Mexicaans tintje:

http://i43.tinypic.com/2hy2cj.jpg

Ik had erg haast en niet veel mogelijkheid om lang hieraan te zitten. Vooral het puzzelplaatje is daarom een beetje rommelig, maar niet slecht voor een 2de puzzel!

http://i41.tinypic.com/2ngwzk9.jpg

http://i42.tinypic.com/2wncv9j.jpg

Bedankt voor het kijken! enne, tips blijven ALTIJD meer dan welkom!

2

Re: Mexicaanse griep

Ohh dat was wel schrikken....
Gelukkig is het goed afgelopen....
Wat een leuke taart dat zullen ze wel leuk vinden....:Y

3

zeker een reden voor taart :D
leuk gemaakt

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

poeh schrikken! Wel fijn om wat uitleg te horen van iemand die ut heeft geroken, om het zomaar even te zeggen. Zit me er nogal zorgen over te maken. Maar alles komt in friesland pas 2 jaar later en waarschijnlijk hebben ze ut dan al de kop in gedrukt :+

Maar wel een heel leuk taartje!

5

Wat leuk gelukkig kan je er nu de humor van in zien. ;)

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

6

Ik vind het een toptaartje!! Wat een mooie puzzel ook!

7

Heel leuk taartje! De schrik zal er even goed in hebben gezeten denk ik!

8

Ik vind het een erg leuke taart geworden!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

9

Tis een erg leuke taart.

10

Bedankt allemaal! de schrik zat er inderdaad eerst even goed in omdat je op het nieuws alleen maar de horror verhalen hoort. Dus dan denk je ook: wow, DE mexicaanse griep? wat houd dat in?????
Maar zoals ik al zei, ik heb veel artsen gesproken, waaronder ook een hoofdprofessor longarts van het AMC in AMsterdam en die zeiden allemaal, in Mexico is het een gevaarlijke griep maar hier in NL is ie zo afgezwakt dat het eigenlijk "nergens op slaat". aan de gewone wintergriep gaan er veel meer mensen dood. In Nederland is ie echt veel minder heftig, goede medicijnen voor en dan is het zo over. En staj, daarna, daarna kun je er om lachen!

De familie waar ik het heb gebracht heeft DUBBEL gelegen! ze kwamen niet meer bij! ze vonden het een pracht grap en een geweldig taartje (natuurlijk ;)) Dus ja, het belangrijkste van alles is om lekker overal de humor van blijven in te zien. Dat is ook wat mij dagelijks staande houd. en ik heb heel wat op mijn bordje liggen.... :(
Dus humor! graag! Taartjes maken! NOG leuker!

Ik ben zo blij dat jullie reageren, was al bang dat jullie bang zouden zijn te reageren misschien besmet te raken ;)

Enne, Smarianne, maak je geen zorgen, zelfs als het bij julllie komt, is allemaal goed te behandelen!

Zo dat was me even een verhaal. nu mogen jullie door kijken naar al het andere moois wat voorbij komt!

:)

11

Wat een verhaal en dat gelukkig met een goede afloop....en je taart :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

12

Kan me voorstellen dat de schrik er even goed inzat ...  Ik zou ook wel even slikken ja als het zo dicht bij komt. Ik wist ook niet dat er zo'n paardemiddel bestond.. wel dat er midecijnen zijn. Maar gelukkig zijn jullie weer beter ! en een hele leuke taart gemaakt hoor ! Super leuk ;)

13

Zo toch wel schrikken zeg voor jullie! Maar het taartje is leuk!

14

Wow dus wel echt De mexicaanse!! Ik ben blij dat ie weg is hoor, jakkes!!!
Wel een mooi taartje overigens :D (hoe is het met het kleine jongetje? is die ook helemaal weer beter)

groetjes Syl

15

Erg leuke taart. En fijn te lezen dat het kindje en jijzelf weer beter zijn!.

Alleen vind ik de benaming Mexicaanse griep niet correct! Eerst werd het varkensgriep genoemd en nu ineens Mexicaanse griep! Ik bedoel maar: stel dat er straks een griepvariant Nederlandse griep zou worden genoemd.... :S

16

Sofia, ik ga niet ook nog een taart met een varkentje maken! :) Ik vind het mooi geweest :)
Ik sprak de moeder van het jongetje (die (net als ik) weer helemaal beter is) en ze vertelde dat gisteravond NIEMAND aan de taart mocht komen hij bleef er maar naar kijken....
Vanmiddag mocht ie dan ei n d e l ij k worden aangesneden..... en op was ie :)

Bedankt voor al jullie leuke commentaar en gelukkig gaat het dus allemaal goed en is het heel rustig verlopen. Volgend taartje maken voor een gezellige reden ;)

17

Nou dat is zeker schrikken!
Gelukkig heb je een leuke taart gemaakt!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

18

Wat een verhaal! Wat fijn dat jullie allemaal weer beter zijn en leuk dat je er ook de humor van inziet! Supertaart!

19

Fijn dat jullie weer beter zijn en nog humor hebben. Ik vind de puzzel erg mooi geworden

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9