1 Laatst bewerkt door Biond@ (21-06-2009 13:27)

Onderwerp: Marsepein gesmolten; taart is mislukt

Ik dacht helemaal slim te zijn en ik had op een rustiger moment een hele taart bekleed met vlindertjes en bloemetjes etc. helemaal mooi. Taart natuurlijk in de vriezer want ik had hem 2 weken later pas nodig. Toen heb ik hem 1 dag buiten de vriezer laten ontdooien en meegenomen naar de familiedag waar ik  wel eens even trots zou laten zien wat ik die afgelopen maanden toch steeds op die cursussen deed. Komt de taart 2 uurtjes later (maar goed wat kan er nog mis gaan???) helemaal 'gesmolten' weer uit de keuken. Bij mij thuis had hij ook gewoon buiten de koelkast gestaan dus ik helemaal teleurgesteld. de vlinders die mooi bovenop zaten en de bloemen waren allemaal er triestig afgedropen. Het leek wel of de marsepein gesmolten was. Wat heb ik verkeerd gedaan?

2

Re: Marsepein gesmolten; taart is mislukt

misschien iets te snel laten ontdooien.
Van vriezer naar koelkast is het beste, langzaam ontdooien.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

3

er is mij verteld uit de vriezer in de koelkast laten ontdooien en bij fondant dan 3 uur van te voren uit de koelkast halen maar of dat dan ook geld voor marsepein dat weet ik niet

Groetjes Wendy

4

heb je hem wel goed ingepakt in de vriezer gedaan?

5

Toevallig niet afgesmeerd met botercreme mix?

6

het je botercreme met water gebruikt? Dit ontdooit dan na het uit de vriezer halen en dan kan het ook nog smelten.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

7

Allemaal bedankt voor jullie tips ik had hem denk ik echt te snel uit de vriezer. Zal de volgende taart in de koelkast laten ontdooien.

8

Ik gebruik altijd de botercreme van de mix, en vries ook wel eens taarten in, maar deze smelten dan niet! Waarschijnlijk is het bij jou gewoon te snel gegaan het ontdooien, en je moet je taartdoos wel heel goed inpakken als je 'm invriest.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!