Onderwerp: Cupcake met lollie vraag
Ik probeer een fondant bloemetje aan de lollie vast te plakken, eerst met water geprobeerd, nu met icing, maar het bloempje blijft zakken.
Heeft iemand misschien een tip?
Alvast bedankt.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Cupcake met lollie vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik probeer een fondant bloemetje aan de lollie vast te plakken, eerst met water geprobeerd, nu met icing, maar het bloempje blijft zakken.
Heeft iemand misschien een tip?
Alvast bedankt.
Ik heb het vast geplakt met eetbare lijm.
wel op z'n kop laten drogen een tijdje he met icing zou prima moeten lukken en anders eetbare lijm. Dat kan je ook maken van wat tylose met wat water.
Ik denk dat ik een beetje te gehaast was, ze staan nu te drogen met eetbare lijm en de andere helft met icing.
Bedankt voor de snelle reacties.
Groetjes,
Marja
Voor mij was op de kop drogen de truck!
Inderdaad op z'n kop laten drogen. Ik plak ze met tyloselijm en dan ging goed!
Suc6 in ieder geval!
Ik plak ook niet....ik hang ze op zijn kop een dag te drogen of even in de oven als je vlug moet zijn...;)
Ik zat me net af te vragen (want ja ik vind ze ook leuk:) )hoe je dat bloemetje aan die lolly maakt. + hoe dat bloemetje rechtop blijft.
Zijn er hier die ook wat tylose in de rolfondant doen van het bloemetje??
Of toch gewoon zonder?
Ik heb ze 1 keer gemaakt: fondant zonder tylose gebruikt, lolly op zijn kop gezet en zo blijft de bloem vanzelf bol en plakken. Twee dagen laten staan en bleef heel goed staan. Heel eenvoudig dus.
het isen blijft een lastig blommetje...:lol: maar o-zo leuk....
ooooooh die waren wel mooi met dat bijtje en vlindertje op. (lijkt me met die details wel veel werk...ik zou eerst gaan voor de eenvoudige versie)
Ondertussen heb ik een vraagje over dat vlindertje. Hoe krijg je dat, in het midden, met een rechte lijn, gebogen????
Els
in een eierdoosje of iets laten drogen.
of een vvvvv vouwen van bakpapier en daarin laten drogen
Ondertussen heb ik een vraagje over dat vlindertje. Hoe krijg je dat, in het midden, met een rechte lijn, gebogen????
Els
Gewoon een karton/dikker vel papier vouwen. Hierop leg ik nog een stukje bakpapier, zodat het fondant niet gaat plakken. Dan je vlindertje erop te drogen leggen. Met fondant duurt het zeker een dag of 2 voordat het droog is. Met gumpaste een paar uur en is het echt heel hard (en kan het ook heel dun gerold worden).
ja dat had ik eigenlijk al wel een beetje door (en hier op de site gevonden) van zo paier te vouwen.. Maar als je dat nadat je het met je plunger hebt uitgedrukt, zo maar even in dat papier legt dan zal het wel buigen, maar het gaat me meer over het feit hoe het nu dan zo een mooi recht lijntje exact in midden wordt.
Ikheb ook al iets gelezen van het over een coctailprikker te leggen.
Als je de middenlijn op de vouw van je kartonnetje legt, droogt ie vanzelf zo recht op. Je vouw is recht, de plunger geeft al een rechte middenlijn, kind kan de was doen.
misschien moet ik het gewoonweg maar eens proberen. Ik ben zo'n type dat eerst alles onderzoekt, en alle problemen probeert in te calculeren....en er dan pas aan begint. (zal het controlefreakje in mij zijn )
Je zal zien, dat je je voor niets "zorgen" maakt, is echt simpel! En met gumpaste kan het al helemaal niet missen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Cupcake met lollie vraag