1

Onderwerp: bekleden met ganache

Hallo allemaal,

Nou wil ik voor de verjaardag van mijn dochter een taart bekleden met ganache maar dit wil ik alleen bovenop de taart, de zijkanten wil ik bekleden met gekleurde hagelslag. Hoe pak ik dit aan? Eerst helemaal bekleden met ganache en dan de hagelslaf of andersom. En moet ik de taart dan nog met iets insmeren zodat de hagelslag blijft zitten of kan het gelijk op de ganache?

Groetjes Shirley

Re: bekleden met ganache

Hoi,

Ik zou eerst de taart met ganache maken, dat op zich is al een hele kunst. Als je knoeit omdat het bijv. aan de zijkant eraf loopt, kun je dat mooi opvullen met de hagelslag. Dus je taart iets schuin houden en hagelslag over de zijkanten strooien.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik zou eerst de taart met ganache maken, dat op zich is al een hele kunst. Als je knoeit omdat het bijv. aan de zijkant eraf loopt, kun je dat mooi opvullen met de hagelslag. Dus je taart iets schuin houden en hagelslag over de zijkanten strooien.

Bedankt, ik ga het proberen.

4

Moet ik de taart ook net zoals bij een marsepeine taart eerst afsmeren met botercreme of is dit niet nodig?

5

Ik smeer hem altijd af met de ganache zelf... dan heb je al gelijk een goed plaklaagje voor je de rest erop doet en minder kans op niet bedekte stukjes.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl