1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat met slagroom-vullingen enz?

Ik ben nog niet zo heel lang aan het bakken en vul de taarten tot nu toe
met vullingen die niet in de koelkast hoeven (dus geen slagroom enz.) Ik durf dit nog niet zo. Het duurt naar mijn idee namelijk  best lang (paar uurtjes) voordat ik de taart bekleed en helemaal gedecoreerd heb en in de koelkast kan zetten. Zeker met de zomer in het verschiet...of kan dit geen kwaad?

Groetjes Sandy

2

Re: Hoe doen jullie dat met slagroom-vullingen enz?

Als ik decoraties maak, kleuren van fondant/marsepein gaat de taart zolang weer in de koeling. Dus de tijd dat hij uit de koeling is valt erg mee, plus dat de vulling dan goed is ingepakt. Ik heb nog geen ervaring met hoge buitentemperaturen, misschien dat iemand anders daar iets over kan zeggen?

Groetjes, Elly

3

decoraties maak ik merendeel vooraf, en het kleuren van de marsepein ook.

zodra ik de taart gevuld en afgesmeerd heb, gaat hij de koelkast in. dan rol ik het marsepein uit, en zodra de lap groot genoeg ik, bekleed ik de taart ermee.
dan de versiering erop, mocht ik nog versiering erbij moeten maken, dan gaat de taart in de tussentijd ook de koelkast in. gaat hartstikke goed hoor, als je het op deze manier doet

4

Maar het afwisselend uit en in de koelkast zetten kan dus geen kwaad?

5

Dat moet je natuurlijk niet heeeeeel vaak doen, maar ik doe  het ook zo als hierboven beschreven. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Als je taart eenmaal bekleed is houdt de marsepein de koelte ook wel in de taart. Beetje isolerend effect denk ik.

6

tijdens het bekleden staat de taart echt geen uur uit de koelkast.
tot nu toe geen zure slagroom of iets gehad.

mocht je toch nog twijfelen sommige van hier werken met een ventilator erbij,

7

ik doe het ook zoals hier boven, en nog geen problemen ondervonden met de slagroom...

heb al wel gemerkt dat de marsepein de koelte echt heel erg lang bewaart binnenin de taart!

8

ik haal hem ook vaak een paar x in en uit de koelkast.
wel werk ik op voor, zoals de bloemetjes en zo maak ik als de taart in de koelkast staat.