1

Onderwerp: marsepein 1:3

even een vraagje,ik ben door mijn marsepein heen en heb het met spoed nodig.
nu moet ik morgen naar utrecht,heb gebeld met de tafel van 18,idd 10 kg voor maar 55 euro.
maar niet van funcakes,degene die ik aan de lijn had kende dat merk niet eens.
weet iemand of deze net zo goed is en makkelijk te kleuren/rollen?
het is 1:3
bedankt alvast

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

Re: marsepein 1:3

ik weeet dat bettie dat vaak gebruikt en daar tevreden over is.

funcakes bestaat nog niet zo lang he, denk vanaf vorig jaar zomer.

maar als je met spoed wat nodig hebt zou ik het zeker daar halen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Even een beetje oftopic, maar wat is nu eigenlijk het verschil in marsepein 1:3 tov 1:4. Ik snap wel dat de verhouding amandel-suiker anders is, maar smaakt en werkt het ook anders?

Ik voel me een beetje kiezel...

4

Ik heb een keer een workshop gedaan bij de tafel van 18 en toen gebruikte we die marsepein natuurlijk. Ik vind hem persoonlijk minder lekker dan die van funcakes. Vond hem iets chemischer ruiken en smaken. Nu ben ik over het algemeen geen fan van marsepein moet ik erbij zeggen. Maar verder werkte hij prima. Hij was kneedbaarder dan die van funcakes..wat het kleuren en rollen iets makkelijker maakt.

5

ik gebruik van zeelandia, is ook 1:3 geloof ik...
is ietsje zachter. ik vind hem goed!

6

Zeelandia is dezelfde als FunCakes 1:3

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

dank je wel allemaal,t word morgen dat ik ga,heb 6 taartopdrachten dus heb t wel nodig,hoop maar dat t lekker is dan,in den bosch bij conchita word ook geen funcakes gebruikt,die was ook goed kneedbaar en lekker

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

8

Ik gebruik ook de marsepein van de tafel van 18 en het werkt en smaakt prima! Nou heb ik geen ervaring met de funcakes marsepein maar vind deze echt prima werken en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ze hebben de 5 kg bakels emmers ook in de aanbieding voor

9

ik wist niet dat ze daar ook emmers verkochten, d8 alleen die klein verpakte stukjes marsepein. was 600 gr ofzo voor bijna 8 euro. heb 't toen maar laten liggen.

10

ik gebruik altijd 1 op 3 marsepein, maar verleden week via een buurvrouw 10 kilo gekocht voor 35 euro en dat bleek toen ik de verpakking bekeek 1op4 te zijn, maar ik merk bijna geen verschil hoor! de samenstelling is anders de een is kwalitatief beter maar de smaak proef je alleen als je ze naast elkaar proef

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Als ik het goed heb zegt de verhouding iets over de hoeveelheid amandelen. Hoe groter het bestanddeel amandel, hoe beter de kwaliteit en ook hoe duurder. De rest is nl suiker en een zetmeelproduct.

Bij 1:4 heb je op elk deel amandel 4 delen andere ingredi

If life gives you lemons, make lemonade

12

klopt daarom is de 1op4 ook goedkoper, maar over een taart heen proef je het niet eens, wel naast elkaar zoals ik al zei. kan je hem best voor gebruiken

13

ik heb het gehaald en gister 7 taarten mee gedecoreerd,vond het wel makkelijk kleuren en rollen,maar scheurd wel sneller dan de funcakes

14

dat het sneller scheurt ligt waarschijnlijk niet aan het merk maar aan de temperatuur van je omgeving, ik had vorige week een temp van 24 graden in mijn keuken en vond het ook lastiger gaan

15

christol schreef:

dat het sneller scheurt ligt waarschijnlijk niet aan het merk maar aan de temperatuur van je omgeving, ik had vorige week een temp van 24 graden in mijn keuken en vond het ook lastiger gaan

dan heb ik 1:4,voelt wat steviger,dacht dat t daaraan lag?

16

ik zag laatst een zeelandiavrachtwagen wegrijden bij de tafel.....

lekker duurt het langst!