1

Onderwerp: Het lukt me niet met de letters uit de mold van FI...

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2814

deze bedoel ik dus. hoe werkt het nou precies?
moet je er gewoon een bonkie induwen, en dan eromheen snijden zodat je de letter hebt?
of moet je juist een heel klein stukje marsepein/fondant hebben die precies in de letter past?

Re: Het lukt me niet met de letters uit de mold van FI...

Hoi,

Ik weet het ook niet, ik had 'm ook aangeschaft, maar inmiddels heb ik deze 1x gebruikt. Ik ben dus ook benieuwd......

heel klein beetje marsepein erin duwen. ik doe het niet met mn vinger omdat het daaraan blijft plakken en ik dan het er weer uittrek. ik doe het met de flute veintool en wat crisco. het is n beetje een monikenwerkje hoor. dan 5min in de vriezer er je krijgt ze er prachtig in vorm uit

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Op een beurs zag ik het iemand doen met eerst huishoudfolie dan marsepein er in duwen en met folie er uit wippen. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar misschien proberen waard.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

kan me niet voorstellen dat dat werkt met siliconen mallen...

kijk, het is en blijven echt lastige maar prachtige letters.
bien verkoopt ze bijvoorbeeld niet meer, juist omdat ze zo lastig zijn

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

volduwen, restjeweghalen en dan een paar minuten in de vriezer en je kan ze er zo uitkloppen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

bedankt alvast voor de tips.
maar die mold is juist zo glad!
de marsepein die ik erin duw, komt er met dezelfde vaart weer uit.
maar ik ga het proberen met de veintool ipv met mn vingers. want het bleef idd plakken, zo'n klein beetje.

8

Je vingers wat invetten met crisco ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Tip: plaats de gevulde vorm even in de koelkast of vriezer om deze gemakkelijker te lossen. (staat er gewoon bij?, haha) werkt bij mij perfect, ik heb kleine roosjes van dit merk..

10

Volgens mij moet je gewoon het fondant/marsepein heel dun rollen in een rechthoek vorm. En dan met de korte zijde de letters die je wilt gebruiken eruit drukken. Even laten liggen dan worden ze wat harder. En klaar is kees dacht ik.

11

miranda84 schreef:

Tip: plaats de gevulde vorm even in de koelkast of vriezer om deze gemakkelijker te lossen. (staat er gewoon bij?, haha) werkt bij mij perfect, ik heb kleine roosjes van dit merk..

ik heb de baby's, die gaan ook heel makkelijk. bonkie marsepein erin en je hebt een baby.
ik ga weer verder uitzoeken.. want ik vind het wel mooie letters.