1 Laatst bewerkt door mickjuulmae (21-06-2009 21:59)

Onderwerp: Barbapapa en taart met strik-strik

Geinspikeert op de barbapapataart van Jol123, alleen dan weer anders...
De basis had ik vannacht klaar (beklede barbapapa) en het versieren zou ik vanmorgen nog "even" doen, tuurlijk ware het niet dat om 04.00 vanmorgen het licht uitging (ik lag heerlijk te lezen in mijn spannende boek en wegleggen was gewoonweg niet mogelijk ;)) ik heb dus uitgeslapen vanmorgen! Had precies een half uur om te versieren, dat kun je ook wel zien :S het randje spuiten kan ik netter, en het uitproberen van een marmerrandje icing kan ik ook beter doen als ik echt tijd heb... Maar goed schoonpaps en zijn 2 broers (zij organiseerden een vaderdag BBQ voor de kids) en alle familie vonden de taart erg leuk en lekker!

Gewoon biscuit, 2 lagen gevuld met frambozenjam en frambozenmousse, afgesmeerd met BC met een vleugje cassisiroop.

http://i39.tinypic.com/6eznm1.jpg

En dan nog een klein bedanktaartje voor de moeder van het vriendinnetje van dochterlief Juul. Zij heeft Juultje wekenlang 's morgens opgevangen en meegenomen naar school en van school omdat mijn moeder met een hernia op bed lag. Maar oma is na een operatie weer oppaswaardig verklaard! Wat is het toch fijn als je mensen om je heen hebt die je helpen als het nodig is!

Zelfde vulling als de taart hierboven

http://i42.tinypic.com/2d9bma.jpg

http://i39.tinypic.com/2nsb8mr.jpg

Er zijn nog genoeg verbeterpunten :Y maar al met al ben ik best tevreden!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Barbapapa en taart met strik-strik

Ontzettend leuke taarten! Die barbapapa is geweldig en ik vind je strik ook erg leuk!

Groetjes Ilse

3

Huh, verbeterpunten? Je ziet zelf wat je beter had willen doen, ik kan dan alleen maar zeggen dat ik ze heel erg mooi vind :thumb:!

Groetje,
Toetje

4

heel mooi! je strik is zo chique

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

5

Dank jullie wel!

6

mooi hoor!

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

7

Vooral de taart met de strik vind ik prachtig van eenvoud.
Mooie kleurcombinatie.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

8

Prachtig zijn ze. Vindt de rozen zo prachtig!!!!!!

9

Beide errug leuk gemaakt!!

10

ooo, barbapapa, wat was ik d

11

Allebei hartstikke mooi hoor !!!

Groetjes, Conny

12

Ben wel onder indruk van die strik. Waar bij ik dan weer de vraag heb..hoe is dat nu weer gedaan???  dat die niet doorzakt bedoel ik...is dat gewoon rolfondant?... zo ja met tylose in?

13

elsjepelsje schreef:

Ben wel onder indruk van die strik. Waar bij ik dan weer de vraag heb..hoe is dat nu weer gedaan???  dat die niet doorzakt bedoel ik...is dat gewoon rolfondant?... zo ja met tylose in?

Nou die strik is niet zo mooi hoor, hartstikke gecamoufleerd met de rozen...
Ik gebruik gewoon rolfondant met wat tylose erdoor, je rolt het fondant uit snijdt
2 gelijke stukken uit, pakt een stuk en frommelt de bovenkant in elkaar, dan de onderkant en vouwt dit samen met wat keukenpapier ertussen tot een lus, dan op deze manier de 2e lus maken en beide lussen op een bord te drogen zetten. Dan het middenstuk van het lint uitrollen en snijden en dit om de uiteindes van de lussen vouwen... Snap je het nog? Als de strik gedroogd is zet je 'm op de taart en plakt 'm vast met wat icing. Links op de site staan ook howto's. Ik heb het geleerd tijdens een workshop.

14

prachtige taarten!

15

mickjuulmae schreef:
elsjepelsje schreef:

Nou die strik is niet zo mooi hoor, hartstikke gecamoufleerd met de rozen...
Ik gebruik gewoon rolfondant met wat tylose erdoor, je rolt het fondant uit snijdt
2 gelijke stukken uit, pakt een stuk en frommelt de bovenkant in elkaar, dan de onderkant en vouwt dit samen met wat keukenpapier ertussen tot een lus, dan op deze manier de 2e lus maken en beide lussen op een bord te drogen zetten. Dan het middenstuk van het lint uitrollen en snijden en dit om de uiteindes van de lussen vouwen... Snap je het nog? Als de strik gedroogd is zet je 'm op de taart en plakt 'm vast met wat icing. Links op de site staan ook howto's. Ik heb het geleerd tijdens een workshop.

Die workshop begint zijn vruchten af te werpen hoor!!
2 leuke taarten Vanessa!!!

Zoete groetjes, Marjolein

16

Leuk gedaan, die barbapapa erg leuk, wat zit er in dat bolletje? Cake? Heb je daar een speciale bakvorm voor nodig??
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

17

Prachtige taarten

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

18

Hele leuke taarten maar barbrapapa is echt wel een hele leuke,mooi gedaan.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

19

Twee heel verschillende taarten, maar allebei prachtig!

20

anne-taarten schreef:

Leuk gedaan, die barbapapa erg leuk, wat zit er in dat bolletje? Cake? Heb je daar een speciale bakvorm voor nodig??
Groetjes Anne

Het "hoofd" van Barbapapa is een bolletje van de ikea uit de blanda-serie. Deze heb ik ook gevuld en afgesmeerd en op de taart gezet en het geheel in 1 keer bekleed.

Thanks ladies! Ben helemaal blij met jullie leuke reacties!

21

erg leuk allebei. Ik vind jou strikkentaart zo ontzettend mooi. prachtig

22

Prachtige taarten hoor alle 2!

23

Barbapapa blijft leuk, maar de onderste vind ik heel mooi. Vooral die bloemen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

24

Ik ben verliefd op je barbapapa taart!

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

25

wat een cuties allebei. Je barbapapa zo leuk met dat hoofje op de taart en de striktaart erg mooi plaatje. Beide ook mooi strak bekleed!

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl