1 Laatst bewerkt door e.b.m. (25-06-2009 08:29)

Onderwerp: Cake full of carnations

Bij iedere taart probeer ik weer iets nieuws uit en daarom voor vaderdag een taart met gespoten anjers van royal icing. Ik had al 's eerder roosjes gespoten (zie bruidstaarten), maar dit ging toch wel wat makkelijker.

De 1e laag is bbr met Patidess banaan en 2e laag is gevuld met gebaksslagroom met stukjes banaan op een dun laagje lemoncurd. De buitenkant is van bananencr

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

2

Re: Cake full of carnations

Prachtig. wat een mooi kado, heel mooi ingepakt ook, erg leuk

3

ik vind hem super en hij klinkt ook helemaal naar mijn smaak!!
zit ook op spuitles haha en het is best moeilijk rechtstreeks op de taart spuiten, je kunt niks meer overdoen zoals bij fondant.
heb je de brede gegolfde rand ook met de spuitmond gedaan waar je normaal de botercreme mee op de taart verdeeld?

4

knap hoor
ziet er goed uit

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

5

riette schreef:

heb je de brede gegolfde rand ook met de spuitmond gedaan waar je normaal de botercreme mee op de taart verdeeld?

Dat heb ik gedaan met de Wilton 127 D. Dat is zo'n supergrote "rozen"spuitmond. Het rechtstreeks erop spuiten is inderdaad wel wat eng, maar viel achteraf reuze mee. Ik had alleen de bovenkant van het kapsel recht af moeten snijden, maar ik dacht: die bolling zie je door de anjers toch niet. Maar nu hangt die ruche-rand wat naar beneden.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Heel mooi!

7

Mooi gedaan!