1

Onderwerp: Belgian White Chocolate Paste

'k heb voor 't eerst de Belgian White Chocolate Paste besteld en van 't weekend ga ik er lekker mee aan de slag. Uiteraard heb ik wel al ff geproefd en 't smaakt echt heerlijk :D.
Alleen, nu vraag ik me wel af of deze pasta net als marsepein en fondant ingevroren kan worden. Tuurlijk ga ik dit zelf ook proberen, maar voor ik m'n hele vriezer volmik, is 't best handig om ff te checken of iemand hier al ervaring mee heeft.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: Belgian White Chocolate Paste

Glitter heeft al eens deze paste opgegeten .... EHHHH ..... gebruikt!!! :D ;)

Misschien dat zij het je kan vertellen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet zou kunnen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Nou, ik zou het inderdaad eerst eens met een stukje proberen. Chocola invriezen is misschien niet het probleem, ontdooien misschien wel. Als dat te snel gebeurt kan je een doffe grijze kleur krijgen, een zogenaamde sugarbloom of een fatbloom. Nu weet ik niet of je dat bij de kneedbare chocolade ook krijgt. Ben dan ook erg benieuwd.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

ik heb er al een aantal taarten mee bekleed maar nog niet ingevroren...

Ik vind het wel even wennen.. het werkt iets anders dan gewone fondant.. maar daar en tegen scheurt het bijna niet.. ik meng nu ook door gewone fondant een beetje chocolade fondant en dan wordt het soepeler :)

Pas op he!! niet te veel van snoepen :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

'k heb inmiddels een cupcake bekleed & deze staat nu te ontdooien. 'k ben benieuwd naar 't resultaat.

't is inderdaad wel heel anders werken dan met gewone fondant / marsepein. Lekker soepel, maar daarentegen wel weer lastiger te smootheren. Ik weet dan ook nog niet zeker of ik de bruidstaart er uiteindelijk mee ga bekleden. Bij het bruidspaar ga ik in ieder geval een slag om de arm houden. Dat zal ze overigens niet verbazen aangezien ze al weten dat ik nooit eerder met dit spul heb gewerkt.

www.jacstaartjes.nl

6

Nou, ik vind het invriezen geen succes. Okay ... 'k heb niet helemaal volgens de regels ontdooid (op het aanrecht i.p.v. in de koelkast), maar dan nog. Op het plakkaatje White Chocolate Paste zitten nu nog steeds allemaal druppeltjes en ik vrees dat deze nu niet meer weg gaan trekken.
'k ben dus blij dat 't een testertje was!

www.jacstaartjes.nl